să ai un somn bun

De câte ori te-ai trezit dimineața obosit/ă și fără chef de nimic? Nu ai dormit bine, nu te-ai odihnit cum trebuie. Dar din ce motiv? Privind această problemă cu care se confruntă majoritatea oamenilor de pe glob, specialiștii în sănătate și știință vin cu un răspuns satisfăcător. Încearcă să dormi într-o cameră răcoroasă și vei simți pe pielea ta ce înseamnă să ai un somn bun și odihnitor.

Un articol scris de doctorul Christopher Winter (directorul medical al neurologiei și medicinei somnului Charlottesville, Virginia) și publicat de huffingtonpost.com arată că temperatura camerei în care dormi este extrem de importantă dacă vrei să ai un somn bun. 

Sincer, nu am auzit pe nimeni dintre cunoscuții mei vorbind despre temperatura aerului din dormitor ca fiind motivul pentru care nu se odihnesc corespunzător pe timpul nopții. Dai vina pe problemele de la serviciu, pe zgomotul provenit de la mașinile de pe stradă când nu poți adormi. Nimeni nu se gândește la factorii din interiorul casei sale. Iată că o cauză este chiar camera în care alegi să-ți desfășori orele de somn.

Doctorul Winter ne informează că temperatura ideală pentru un somn liniștit trebuie să fie mai mare de 60 grade Fahrenheit. Totodată, să nu depășească 67 grade Fahrenheit. Pe românește, dacă în dormitorul tău sunt între 15,5 °C și 19,4 °C, experții îți promit că o să ai un somn bun. 

Acum vine următoarea întrebare: De ce contează atât de mult numărul de grade? Se pare că temperatura corpurilor noastre se schimbă, urcă și coboară pe tot parcursul zilei. După-amiaza se înregistrează cele mai ridicate temperaturi corporale. La 5 dimineața cele mai scăzute. Nevoia de somn apare în momentul în care temperatura corpului începe să scadă. O cameră mai răcoroasă te va ajuta să adormi mai repede și să ai un somn bun și odihnitor.

Bineînțeles, o să spui că un somn odihnitor nu e un motiv suficient de bun pentru a schimba temperatura aerului din casa ta. Implicit stilul tău de viață. În acest caz, uităm subiectul „Cum să ai un somn bun” și trecem la capitolul sănătate. Pe lângă un somn liniștitor, există încă trei motive pentru care o temperatură mai rece a aerului din locuință ajută la menținerea sănătății.

  • Vei arăta mai tânăr/ă

Oricine își dorește să încetinească procesul de îmbătrânire. Și oricine ar trebui să știe că melatonina, unul dintre cei mai importanți hormoni anti-îmbătrânire, nu va fi eliberată de corp dacă în dormitor sunt mai mult de 21 °C. Atunci când dormim în întuneric total și la o temperatură mai scăzută se eliberează acest hormon, declanșând o ușoară răcire în corp.

  • Nu vei mai simți nevoia să mănânci atât de mult

În timpul somnului, temperatura corpului tău începe să se micșoreze, iar hormonul de creștere este eliberat. Hormonul cortizol (responsabil pentru stările de anxietate și stres) o să scadă. Medicul naturist Natasha Turner informează în privința cortizolului ca fiind răspunzător pentru dorința de a mânca, mai ales dulciuri. Și așa pierzi controlul greutății tale. În schimb, să ai un somn bun poate însemna să slăbești sau să te menții în formă.

  • Vei reduce riscul apariției bolilor metabolice

O cameră setată la 66 grade Fahrenheit (cca. 19 °C) și câteva persoane au fost supuse unui studiu. El a demonstrat că somnul la o astfel de temperatură ajută la prevenirea unor boli metabolice, precum diabetul zaharat. Participanții au ars mai multe calorii când au fost treji. Aproape că și-au dublat cantitatea de grăsime brună/bună. Acest tip de grăsime permite organismului să conserve mai puține calorii. Astfel, în timp, riscul apariției bolilor metabolice se va micșora considerabil.

Dacă vrei să ai un somn bun și un stil de viață sănătos, răcorește-ți locuința! Ferestrele deschise și căldura oprită.

surse info: countryliving.co.uk, huffingtonpost.com.

surse foto: wikihow.com, wakeuptothesunriselight.com.

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here