xbody

XBody mi-a atras atenția încă de când am auzit prima dată de el, la televizor. Mi s-a părut foarte tare ideea că poți să slăbești și să îți tonifiezi mușchii cu ajutorul unui costum special, fără sa mergi să te chinui zilnic la sala de sport. Plus că, din ce auzisem eu, efectele sunt mult mai rapide cu XBody decât la sală.

Nu sunt o persoană sportivă. Fac parte din categoria celor care spun că se apucă de sală de luna viitoare și trec luni în șir fără să îi treacă pragul. Dar mi-am făcut curaj și am vrut neapărat să văd cum e cu XBody, eram prea curioasă. M-am documentat înainte, am văzut că e un efort care poate fi suportat chiar și de o persoană predominant sedentară și m-am prezentat la o ședință la un centru din zona Unirii.

xbody
Sursă: vissionbuy.ro

Cel care m-a ghidat în timpul ședinței este Marian Ene. Când am ajuns, el mi-a prezentat echipamentul, mi-a răspuns la întrebări și mi-a spus cum se va desfășura ședința. Am primit haine de schimb, pe deasupra cărora se pune costumul care stimulează mușchii. Tu ești cel care decide cât de puternici să fie stimulii pe fiecare grupă de mușchi. Poți face pauză sau bea apă oricând simți că ai nevoie în timpul ședinței. Ai la dispoziție o baie ca să îți faci duș,  prosoape curate, gel de duș, șampon, uscător de păr și tot ce mai e nevoie. Dacă vrei, poți să vii cu o pereche de pantofi sport, dar nu e obligatoriu. Poți face exercițiile și în șosete.

E puțin ciudată senzația pe care o ai când se activează stimulii electrici. Simți, pe rând, vibrații în fiecare zonă cu mușchi din corp. Dar sunt vibrații foarte plăcute și pot fi cât de puternice vrei tu. Costumul nu este greu, este special doar prin faptul că are pe interior pernuțe prin care trec stimulii.

Ședința a fost super și cu siguranță o să o repet. Exercițiile au fost de dificultate medie, efortul suportabil. Ești transpirat la final, dar îți simți corpul și mintea mult mai relaxate.

Marian m-a motivat, m-a încurajat și m-a ajutat să execut exercițiile cât mai corect. Am stat de vorbă cu el despre XBody și am aflat multe detalii interesante despre această inovație în lumea sportului.

Mai jos ai interviul integral cu Marian Ene, instructor personal de fitness și XBody.

1. Ce înseamnă conceptul de XBody?

În primul rând, conceptul XBody se definește prin antrenamente pentru slăbire, remodelare corporală și tonifiere musculară. XBody folosește tehnologia EMS, adică electrostimulare musculară. Primele informații despre folosirea tehnologiei datează din 1960, de la jocurile olimpice din SUA. Totuși, primul dispozitiv EMS pe întreg corpul a apărut pe piață în 2003.

În al doilea rând, dacă ar fi să lăsăm istoria deoparte, XBody este conceptul ce folosește un costum special cu electrozi ce sunt atașați la fiecare grupă principală musculară. Costumul este conectat printr-un cablu la aparatul XBody prin care se realizează stimularea electrică musculară. Simți cum musculatura este activată prin acele impulsuri electrice, e o senzație aparte, diferită și plăcută în același timp.

2. Ce este revoluționar la acest tip de antrenament, ce aduce nou?

Revoluționar la acest tip de antrenament este contracția musculaturii prin impulsurile electrice. În combinație cu executarea exercițiilor (cu propria greutate sau greutate mică adițională), ne oferă beneficiile sportului într-un timp mult mai scurt și într-un mediu safe. Intensitatea și dificultatea antrenamentelor cresc progresiv fără a crește timpul de 20 de minute sau numărul greutăților.

3. Ce tipuri de exerciții presupune antrenamentul și cum se desfășoară acesta?

Efectuarea antrenamentului se face 1 la 1 (tu cu antrenorul personal). Antrenorul este persoana de încredere care are ca scop motivarea, susținerea clientului. Însă cel mai important rol îl are în alegerea exercițiilor de la persoană la persoană, adaptându-se în funcție de nevoile și scopul fiecărui client. Antrenamentul presupune o combinație între exerciții de bază, complementare, exerciții cardio și execuțiile lor în diferite moduri (ce contractă mușchii diferit) cum ar fi : contracția izotonică, izometrică, izokinetică.

4. Cât durează o ședință?

O ședință durează 20 de minute. În ultimele 2-3 minute costumul oferă un masaj care ajută la relaxarea musculară după stresul indus musculaturii în timpul antrenamentului. În calitate de antrenor XBody și antrenor personal, pot spune că aceste 20 de minute sunt echivalentul la o oră – o oră jumătate în sala de Fitness.

5. Poate practica oricine acest antrenament sau există contraindicații? Dacă da, care sunt acelea?

Da, există contraindicații în antrenamentele Fitness EMS. Nu sunt recomandate pentru persoane cu stimulator cardiac sau alt dispozitiv electronic în organism, femei însărcinate, persoane care suferă de tulburări psihice grave, varice în stadiu foarte avansat, epilepsie, tumori osoase, osteoporoză, insuficiență renală.

6. Cum lucrează mai exact acel costum special pe corpul cursantului?

Partea interesantă la modul în care lucrează costumul special cu electrozi este felul în care sunt atașați la grupele principale musculare și resimți impulsurile electrice. Aceste impulsuri electrice au o intensitate reglabilă, controlată de client în funcție de preferințe. Acest lucru îi oferă și posibilitatea de a pune accent pe grupele deficitare crescând intensitatea stimulării electrice în zona respectivă.

7. De ce ar trebui să alegem XBody și nu un alt sport (fitness, aerobic)? 

Din perspectiva mea, sportul e foarte important în viața noastră. Sănătatea, energia ridicată, starea de bine fizică și mentală, încrederea de sine crescută sunt câteva din nenumăratele beneficii ale sportului. XBody îți oferă șansa de a nu îți mai găsi scuza că nu ai timp (durează 20 de minute), costumul îl ai pregătit (fără geanta mare cu schimburi), un duș și ai plecat la treburile tale.

Specialistul care te ajută fizic și psihic este garanția de a ajunge în siguranță și mult mai rapid la obiectivele tale. De aceea, se fac măsurători și ne cântărim la început de abonament, după care le refacem periodic pentru a ne evalua progresul. Eu recomand să combini XBody cu orice alt sport (activitate fizică). Încearcă și alege orice sport care ți se potrivește și te face să te simți bine!

8. Care sunt principalele beneficii ale acestor antrenamente?

Principalele beneficii ale acestor antrenamente speciale pentru omul din ziua de azi sunt :

tratarea durerilor de spate lucrând musculatura spatelui, care susține coloana. Mușchii devin mai puternici ameliorând astfel durerile. De altfel, se fac anumite exerciții pentru a trata lombosciatica, ciroza, ș.a;

echilibrarea întregului sistem muscular datorită faptului că aplicarea impulsurilor are loc și pe mușchii mai puțin dezvoltați;

postura îmbunătățită în urma tonifierii;

recuperarea postoperatorie și posttraumatică;

scazi în greutate și elimini țesutul adipos fără a pune presiune pe articulații (nu se folosesc greutăți mai mari de 5 kg).

9. După câte ședințe apar rezultatele vizibile?

Nu există un număr exact de ședințe în care se văd rezultate vizibile. Suntem diferiți și rezultatele vin diferit, la unii foarte rapide și la alții mai lente. Recomand pentru început 2 ședințe pe săptămână, după care se creste progresiv până la 4 ședințe pe săptămână. Rezultatele vin în urma mai multor factori pe care, dacă îi respecți, apar diferențe și schimbări de la primele 4 ședințe.

10. Oamenii trebuie să știe că aceste antrenamente nu sunt suficiente pentru a ajunge la corpul perfect. Ce trebuie să mai facă cei care își doresc să arate bine, pe lângă sport?

Bună întrebare! Pentru început, vreau să precizez că merg pe mind-setul de fii cea mai bună variantă a ta și nu pe cea de corp perfect. Pe lângă principalii factori despre care vă spuneam mai devreme să îi respectați: alimentația să fie echilibrată (cel mai important de reținut este că trebuie să fii în deficit caloric pentru a slăbi și să ai o alimentație hipercalorică pentru creșterea în masă musculară), antrenamentul, odihna, factori pe care majoritatea îi cunoaște, sunt și următorii care influențează evoluția ta:

metabolismul: cu toții știm pe cineva care mănâncă de toate și la miezul nopții și nu se îngrașă. Da, unii au acest „noroc” genetic, însă cu un stil de viață sănătos oricine poate accelera metabolismul pentru a arde mai rapid calorii;

emoțiile: ele pot fi negative sau constructive. Ce este drept, toți trăim pe baza emoțiilor și depindem de ele într-o oarecare măsură. Important este să știm ceea ce vrem, care este obiectivul nostru, să canalizăm emoțiile într-un mod constructiv!

comparațiile: e ușor să cazi în capcana lor când vine vorba de felul în care arăți tu și ceilalți din jurul tău sau chiar din reviste. Nu îți vor face bine! Dacă vrei să te compari cu cineva, uită-te la pozele tale mai vechi în timp ce continui să progresezi.

viciile: dacă fac parte din viața ta, fă o prioritate din a le exclude: fumatul, alcoolul, excesul de zahăr.

Mi-a făcut plăcere să acord acest interviu. Just do it și fii giugiuc!

Dacă vrei să îl cunoști pe Marian și să îl ai ca instructor de XBody, îl găsești la sala Pure Shapes Unirii! 

Și pe facebook: Marian Ene 

 

Sursă foto: sloanmagazine.ro

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here