de ce nu ar trebui să lucrezi într-un call center

Cu toții trebuie să începem de undeva, nu? Unii dintre noi avem norocul să profesăm în meseria pentru care ne-am pregătit. Alții pornesc de jos și apoi ajung să spună „uite unde sunt acum”. Există și oameni care aleg, însă, să se avânte în viața profesională prin drumuri în care trebuie să facă față la stres, fie că ele înseamnă să lucreze în industria fast-food, cea de retail sau în arii care presupun rezolvarea problemelor altora. Domeniul call center este, totuși, unul care împarte lumea în două: unii îl preferă pentru flexibilitatea turelor, iar alții fug de el din cauza aspectelor care vin o dată cu angajarea. Dar oare de ce nu ar trebui să lucrezi într-un call center?

  • Din cauza clienților care apelează la serviciile tale

…sau, mă rog, ale firmei. Da, sigur, veți spune că nu e chiar așa de rău”. Dar încercați să stați câteva ore la telefon  și să ascultați în continuu cum oamenii sunt nemulțumiți pentru că nu le-ai dat răspunsul pe care l-ai doreau. Sau, și mai bine, să fiți certat că nu ați dat soluții la probleme care nici nu țineau de cunoștiințele voastre. Vă garantez vă veți sătura să suportați atmosfera negativă destul de repede.

  • Pentru că unii clienți sunt prost crescuți

…și ajung să își verse nervii pe cei cu care sunt pe fir. Chiar dacă problemele nu au nicio legătură cu cel cu care vorbesc. Sau nu, și mai rău, ajung să te înjure sau să îți spună „găsește-ți altă slujbă”.

Totuși, de aici poți găsi și niște surse de umor involuntar. Nu de alta, da parcă văd că mulți operatori încep să râdă când aud oameni care cer să ia legătura cu un superior de-al tău.

  • Din cauza volumului de informații pe care trebuie să-l memorezi

De ce nu ar trebui să lucrezi într-un call center? Crezi că nu ai putea să faci față? „Da ce, liceul sau facultatea nu te-au făcut să te obișnuiești cu asta?” Într-o anumită măsură, da. „Ce, te-ai săturat să tot reții chestii inutile?” Da, și asta.

„Până la urmă, de ce e așa de deranjant? Că doar ai trecut prin asta” Pentru că, la fel ca și în învățământ, o să dai și de o grămadă informații care nu o să îți folosească în viața reală.

  • de ce nu ar trebui să lucrezi într-un call centerDatorită stresului

De ce nu ar trebui să lucrezi într-un call center? Din cauza stresului. Uneori, poți simți presiunea din cauza turelor lungi, care pot părea chiar interminabile în unele zile. Alteori, fiindcă ai impresia că nu te potrivești din cauza faptului că nu faci performanță. Există și situații în care există lipsă totală de motivație din partea ta.

  • Datorită condițiilor de lucru

Nu, nu vreau să repet punctul de mai sus încă o dată. Vreau să mă concentrez efectiv asupra biroului de la care preiei apelurile. Un spațiu care este foarte mic, în care echipamentul este minimul necesar pentru funcționare. Că, în fond, ce contează să rezolvi o problemă când apelurile trebuie să vină în lanț și să fie scurte pentru a-ți crește productivitatea?

Voi cât de ușor credeți că se poate lucra cu oamenii?

surse foto: viata-libera.ro, babson.edu

Comentarii

comentarii