Sarmale, salată de boeuf, prăjituri, dulciuri, friptură, cozonac. Numai dacă ne gândim la mesele de sărbători și parcă deja ne îngrășăm. Cu atâtea bunătăți tentante, putem totuși să ne menținem greutatea și să prevenim îngrășarea în „luna cadourilor”?

Avem un obicei nu tocmai sănătos de sărbători. Tindem să „ne dăm voie” să mâncăm în orice cantitate cu pretextul că „Eh, sunt sărbătorile” sau „Măcar acum de sărbători să mă simt bine și să mănânc orice. Slăbesc eu după.”

De câte ori nu ți-ai spus asta? Cu toții știm însă că e mult mai dificil să slăbim decât să ne îngrășăm, așa că hai ca anul acesta să luăm decizii corecte, dar care ne permit totuși să ne bucurăm și de bunătățile specifice sărbătorilor de iarna.

Ai mai jos câteva sugestii care îți vor fi utile în această perioadă plină de tentații culinare:

1. Nu renunța la sport. Nu spune nimeni să mergi la sală în ziua de Crăciun, dar încearcă să fii activ/ă cât de mult poți. După ce ai pus sarmalele la fiert și cozonacii la copt, fă-ți timp 30 de minute și fă mișcare. Fă câteva genuflexiuni, abdomene, fă orice tip de exerciții fizice care îți plac și care simți că te ajută. Într-o eră a internetului, găsești la doar un click distanță tutoriale și exerciții fizice la alegere. YouTube e baza. Dacă totuși nu ai timp până-n sărbători, după masa copioasă de Crăciun, ia-ți prietenele și mergeți la sală sau du-te cu băieții la fotbal. Distrați-vă, faceți sport și așa veți putea să savurați preparatele tradiționale fără remușcări.

2. Dansează. Cu atâtea petreceri de Crăciun, cum să ne îngrășam? Ieși din casă, distrează-te cu prietenii tăi, dansează pe melodiile preferate! Bucură-te de Crăciun, de Revelion și kilogramele în plus nu vor apărea! Doar dansul este cel mai bun exercițiu de cardio, nu?

3. Nu-ți bea caloriile. De cele mai multe ori, sărbătorile includ și alcool. Încearcă însă să te rezumi cât de mult poți. Bea doar un pahar de vin roșu sau unul de șampanie. Băuturile alcoolice au foarte multe calorii care nu fac altceva decât să îți crească și mai tare poftă de mâncare. Moderația e cheia. Încearcă să te bucuri de timpul petrecut cu cei dragi, să găsești alte plăceri mai puțin dăunătoare.

4. Nu sări peste micul dejun. Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, cea care ne alimentează cu energie pentru întreaga zi. Tentația supremă este să nu mâncăm nimic la micul dejun, în ideea în care „ne păstrăm” pentru o cină copioasă.

Greșit! Dacă nu mâncam dimineața, nu vom avea destulă energie pe parcursul zilei, ne vom înfometa și seara vom da năvală în mâncare, consumând o cantitate mult mai mare decât în mod normal. Rezultatul? Surplus în greutate.5. Mănâncă puțin din fiecare. Cu atâtea bunătăți pe masă, nu avem cum să nu poftim! Sunt sărbătorile. Bucură-te de preparatele delicioase, dar cu moderație! Autocontrolul este cheia. Pune-ți în farfurie doar două sarmale, nu patru. Mănâncă doar o felie de cozonac, ia-ți doar o bucată de friptură. Bea doar un pahar de suc. Nu trebuie să te abții de la nimic, atâta timp cât mănânci inteligent și te controlezi.

6. Bea multă apă. Trebuie să ne hidratăm corespunzător, mai ales de sărbători. Bea cel puțin 2 litri de apă pe zi, pentru a uita de balonare și de exces de kilograme. De asemenea, crampele stomacale vor fi o amintire dacă consumi numărul corect de pahare de apă pe zi. Ca bonus, apa ne ajută după nopțile nedormite și după excesul de alcool. Hidratarea corespunzătoare îți menține tenul sănătos și fresh!

7. Bea ceai verde. Polifenolii existenți în compoziția ceaiului verde favorizează arderea caloriilor, deci ajută în procesul de slăbire. Mai mult decât atât, printre beneficiile ceaiului verde, se regăsește și proprietatea de a distruge bacterii care pot provoca intoxicații alimentare și de a reduce cantitatea de zahăr din sânge. Înainte de masa de Crăciun, bea o cană de ceai verde și după, enjoy your meal.

8. Dormi suficient. Deși poate părea banal și fără nicio legătură cu luarea în greutate, somnul joacă un rol esențial în acest proces. Perioada sărbătorilor este una foarte aglomerată și obositoare. Dacă nu vei dormi îndeajuns, nu vei avea suficientă energie și astfel vei mânca mai mult și nu fructe sau legume. Vei mânca dulciuri, prăjituri, vei bea cafea sau sucuri acidulate,toate dăunătoare pentru silueta și sănătatea ta. Deci, oricât de tentant ar fi să ne petrecem nopțile, haide totuși să ne odihnim!

9. Bucură-te de Sărbători. Luna decembrie nu înseamnă numai mâncare. Încearcă să te concentrezi pe alte activități, bucură-te de prezența celor dragi. Dăruiește cadouri, bucură-te de cele primite, râzi, distrează-te. Povestește cu cei dragi, joacă-te, destresează-te. Don’t overthink it! Sunt lucruri și momente mai importante decât dietă, mâncare, îngrășat! Trăiește clipa și fii fericit.10. Don’t panic. Ai mâncat mai mult decât trebuia la o masă? Nu te panica. Se mai întâmplă. Nu trebuie totuși să renunți. Gândește pozitiv. Încearcă din nou mâine, nu luni, nu în ianuarie. Vezi partea plină a paharului. Te-ai bucurat de mâncăruri delicioase alături de familia ta! De mâine, o să revii la o dietă mai sănătoasă! Keep calm and enjoy the holidays!

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here