Pentru cei mai mulți dintre noi, atunci când vine vorba despre jocurile de noroc, există într-un fel sau altul, credința că fiecare dintre participanți își asumă rolul în fața sorții și că acceptă faptul că nu poate interveni nicicum în privința modului cum se termină totul. Doar că lucrurile nu funcționează întocmai așa pentru unii dintre participanți, motiv pentru care se caută diverse tertipuri pentru a se găsi scurtături sau noi modalități de a se întoarce totul în favoarea proprie. Și fără să se mai țină cont de faptul că este vorba despre ceva cunoscut, despre ceva atestat, despre accesarea unei platforme certificate sau despre obținerea unor adiții precum bonus slotv, ei bine, se trișează.
Doar că, site-urile, dar și cazinourile fizice au înțeles că nu se pot baza doar pe buna conduită a participanților la joc, astfel că s-au “specializat” în a putea identifica în timp real și corect trișorii. De cele mai multe aceștia sunt greu de observat, dar cu pregătirea necesară se pot identifica instant cât să își asume consecințele acțiunilor lor. O să exemplificăm mai jos ce fel de măsuri de precauție și-au asumat cazinourile și de ce a fost nevoie de impunerea lor, cu toate că trișatul este ilegal și ar trebui din start să nu fie nici măcar premeditat.
Membrii monitorizează jocurile
Așa cum era de așteptat, angajații sunt pregătiți să poată identifica orice acțiune suspectă, pentru a putea interveni acolo unde este nevoie. Nu este o sarcină ușoară și nici ingrată, dar a fost nevoie de așa ceva pentru a se putea acționa cât mai rapid, înainte ca lucrurile să degenereze. Astfel, pe lângă agenții de pază care au în vedere buna practică a securității și siguranței, dealerii se asigură că totul se desfășoară conform normelor impuse și că nu se trece pragul legalității. În momentul în care suspectează că ceva nu este în regulă pot interveni chiar ei sau îi alertează pe cei în cauză responsabili.
Se ține cont de sfaturile celorlalți trișori
Pe cât de atipic poate suna această acțiune, este o practică cât se poate de normală și obișnuită în cele mai multe locații. Asta și pentru că doar cineva care știe tehnicile de trișat poate să le și vadă pe cele în desfășurare, fără dificultăți. Sigur, asta este o muncă cu normă întreagă, sub acoperire, dar și perfect acoperită din punct de vedere al angajării. Asta înseamnă să se scutească și bani de investit în pregătirea angajaților, dar și aflarea unor detalii care altfel nu ar fi accesibile. Este cu siguranță o mișcare inteligentă și cu rezultate de management măsurabile.
Montarea camerelor de supraveghere
Nu că ar mai fi fost nevoie să menționăm acest lucru, dar este clar că supravegherea clienților este o practică ce asigură buna desfășurare a activităților din locație. Asta se aplică în cadrul locațiilor fizice, dar și în cazul sesiunilor online – aici se poate observa destul de ușor activitatea on spot, fără alte metode complicate. Se poate monitoriza și activitatea hackerilor cu ușurință, dar aici este ceva mai complicat totul, însă cu rezultate la fel de sigure, mai cu seama dacă sunt integrate și elemente care țin de inteligența artificială, care poate analiza lucruri pe care altfel oamenii le pot omite, din lipsă de experiență sau neatenție.
Ajutor reciproc
Folosirea unei date de baze care înseamnă și un schimb de mesaje între părțile implicate din aceeași industrie – o colaborare long term – înseamnă că se oferă de la o locație la alta, de la un site la altul, informații despre cei deja prinși în act. Este ca și cum mai mult secții de poliție ar colabora pentru a prinde un făptaș, cu diferența că aici vorbim despre un complot comun de a interzice accesul cuiva care deja a călcat strâmb, cât pentru a nu mai avea șansa să repete greșeala de care se face vinovat. Iar asta ni se pare de-a dreptul grozav, că înseamnă și scutire de eforturi, căutări, energie și timp. Ideea este că se poate și că s-a înțeles că este mai bine să fii aliniat cu concurența în astfel de situații.
RFID – o bună sursă de încredere
Tehnologia de identificare de radiofrecvență s-a dovedit un bun ajutor al cazinourilor acolo unde s-a implementat. Pe lângă clasicele metode de identificare a trișorilor (desemnarea unui limbaj codat, recunoașterea facială, implementarea tehnologiei la masa de joc etc) totul se bazează mai nou pe trasarea unui comportament care este catalogat neobișnuit. Ne referim aici, de fapt, la urmărirea banilor, o tehnologie care este în strânsă legătură cu chipsurile folosite la joc, pentru a se ține evidența obiceiurilor jucătorilor, mișcărilor și dacă există un pattern. Este o tehnologie relativ nouă, apărută abia de prin 2015, dar în prezent este ușor prezentă în mai toate locațiile – o metodă care identifică automat obiectele și înregistrează date despre acestea.
Concluzie
Realitatea este că foarte mulți indivizi abordează metode nu tocmai corecte pentru a se asigura că o să și câștige ceea ce își doresc, cu toate că ne vine greu să credem că cineva ar apela la astfel de tertipuri. Cu toate că există deja măsuri luate pentru a contracara acest obicei, se înregistrează pierderi destul de generoase și care nu prea pot fi recuperate. La fel de clar este că echiparea cu soft-uri și echipamente performante a ajutat de-a lungul timpului foarte multe cazinouri pentru a preîntâmpina situații neplăcute care ar fi însemnat nu doar găuri în bugete, ci și afectarea unor alți participanți la joc.
Cert este că ideea de a juca ferm și onest la cazino, la pariuri, este o bună etichetă, ceea ce înseamnă că asta ține și de educație, dar și că trișatul este un semn de slăbiciune. Ideea este că toate acestea se pot dovedi cu atât mai faine, cu cât dacă se fac constatări trebuie să ai și dovezi care să îți susțină spusele. Iar cazinourile au înțeles asta, în lunga activitate desfășurată, care a însemnat de multe ori – poate de prea multe ori – momente când totul s-a redus la cuvântul lor împotrivă cuvântului altora.