Asociația Techsoup și ANIS-Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii
pornesc seria de dezbateri despre „Cum predăm informatica în școli?”, care își
propune să aducă împreună profesori de informatică de gimnaziu și liceu, profesori
universitari, lideri și companii IT, organizații nonprofit și instituții publice pentru a
susține învățământul informatică aplicat și inovativ în sistemul public de învățământ.
Pe 12 octombrie 2017, Asociația Techsoup și ANIS-Asociația Patronală a Industriei de
Software și Servicii au organizat la POINT Hub prima dezbatere despre „Cum predăm
informatica în școli?”, care a pornit prin a provoca participanții la a răspunde la
întrebările: cum pregătim profesorii de informatică, cum învățăm și evaluăm la
informatică și cum pregătim oamenii capabili să creeze o economie bazată pe
inovație?
Evenimentul a fost înscris în calendarul de activități organizate sub egida Proiectului
“România educată” – Dezbaterea Națională pentru Educație și Cercetare a Președinției
României și a avut alături reprezentați ai Secretarului de Stat pentru învățământ
preuniversitar al Ministerului Educației Naționale, Ariana Oana Bucur.
Dezbaterea a fost deschisă de prezentarea antreprenorului Vladimir Oane despre
inovație și necesitatea unui sistem de învățământ bazat pe inovație: „În România,
oamenii care lucrează în IT își vând timpul, nu valoarea intelectuală. E timpul să
schimbăm asta și să creăm competențe pentru ca oamenii din IT să facă inovație.”
Aceeași necesitate a schimbării de paradigmă care să genereze valoare pe termen
mediu și lung a fost argumentată și de Valerica Dragomir, directoare executivă ANIS,
care a vorbit despre îngrijorările industriei de tehnologiei din Romania: „Pe modelul
actual industria nu poate crește semnificativ mai mult decât până acum,
deoarece depinde direct de creșterea numărului profesioniștilor. În schimb, trebuie să
creștem valoarea adăugată a ceea ce producem, pe care o poți crește numai prin
creșterea competențelor și performanțelor individuale.”
Motorul acestei schimbări pot fi profesorii de informatică și TIC, care își pot ajuta elevii
prin proiecte, vizite de studiu și învățare prin investigație. “Ce ne dorim pentru
învățarea elevilor, sunt lucruri pe care trebuie să le facem și în formarea profesorilor:
dacă ne dorim ca profesorii să predea altfel este vital ca formarea lor să fie altfel, să se
bazeze pe metode active și să îi pună în contact cu realitatea industriei și tehnologiei.
La asta putem contribui cu toții”, a argumentat Elena Coman, directoare de programe
la Asociația Techsoup.
Industria de software și servicii din România este o industrie cu o valoare de 4 miliarde
EURO și o creșterea constantă de 15% în fiecare an, arată studiile realizate de ANIS
despre piața IT.
Dezbaterile „Cum predăm informatica în școli?” sunt susținute în cadrul programului
Predau Viitor, primul accelerator în predarea informaticii din România, creat de
Asociația Techsoup cu sprijinul Romanian-American Foundation. În Predau Viitor,
profesori de informatică de gimnaziu și liceu găsesc o platformă comună de dialog,
instruire și construcție de activități pentru elevi alături de lideri și companii IT.
Mai multe informații despre program sunt disponibile pe www.predauviitor.ro .