Miercuri, 3 aprilie. Ploua cu găleata, iar eu rămăsesem doar cu spiţele de la umbrelă în mână din cauza vântului, dar nimic nu m-a împiedicat să ajung la Hotel Levor la timp pentru evenimentul PRoud. Cum am intrat în sală, fetele care ne întâmpinau au fost foarte amabile, iar atmosfera primitoare. Până au ajuns toţi participanţii, se auzea o muzică relaxantă pe fundal, ca să fie mai uşor de suportat aşteptarea.
Primul invitat a fost Florin Grozea de la Hi-Q. El şi-a început discursul vorbind despre online ca fiind ,,cel mai important şi mai util instrument pentru publicitate” şi despre multitudinea de beneficii aduse de blogging. El a început să scrie pe blog în 2006, fiind mai întâi un jurnal online, iar mai apoi oamenii au ajuns să îl cunoască cu adevărat datorită blogului, să ştie mai multe decât vedeau pe sticlă, pur şi simplu i-a schimbat viaţa. Spre finalul discursului el ne sfătuieşte călduros să ne facem un blog, să ne expunem acolo pe noi înşine şi ar fi păcat să nu profităm de mediul online care până la urmă înseamnă publicitate gratis.
Andrei Cișmaru a fost al doilea invitat, el se ocupă cu promovarea produselor de la MobExpert şi ne-a vorbit despre diferenţa dintre online şi offline şi motivele pentru care ai vrea să fii activ în mediul online, cel mai important fiind acela că eşti mai aproape de oameni. iar conceptul ,,living at work”, care nu ne oferă posibilitatea de a petrece mai mult timp liber cu ceilalţi, poate avea o rezolvare: mediul online.
De la Radu Ionescu (Kinecto) am învăţat cum se face o campanie online, comunicarea în zona de Facebook şi cât de important e să câştigi media, să te gândeşti la o campanie publicitară virală. În mediul online trebuie să fii cât mai specific posibil în alegerea consumatorilor, să ştii exact cărui public te adresezi. În acelaşi timp, trebuie să testezi şi să optimizezi încontinuu campania de publicitate.
Alexandru Negrea a venit din partea Spada şi a vorbit despre brandul personal în social media. El a avut o poveste foarte interesantă. A terminat ASE, dar nu l-a ajutat cu nimic în activitatea profesională, el lucrând în publicitate. După doi ani jumate de când şi-a făcut blog, a ajuns să câştige de pe urma lui. El ne sugerează că trebuie să ne gândim la ce suntem buni şi să transmitem acest lucru, deoarece nu ştim de unde se va ivi o nouă oportunitate pentru noi. De asemenea, nu ar trebui să tratăm în mod superficial Facebook-ul, ci cu ajutorul lui să ne expunem personalitatea, calităţile, profilul nostru de Facebook să fie oglinda noastră, dar fără să ne arate greşelile, ci doar calităţile, la ce suntem noi extrem de buni. Pur şi simplu trebuie să fii aşa cum eşti tu în viaţa reală, fără să vrei să pari altcineva.
La sfârşitul conferinţei, a avut loc un workshop foarte drăguţ despre strategii de vânzare şi campanii publicitare. Invitaţii au fost împărţiţi în trei grupuri şi au trebuit să se gândească cum ar promova Vodafone, Samsung respectiv ING, cu un buget de 10.000 euro, obiectivul fiind să aducă 20.000 de oameni pe site-ul lor.
Mie personal mi-a plăcut extrem de mult la acest eveniment şi am regretat că nu am putut ajunge decât miercuri, pe 3 aprilie. Vă sfătuiesc să mergeţi la acest gen de conferinţe pentru că puteţi afla informaţii foarte utile pentru voi, din domenii de activitate diferite. Eu sunt studentă la Sociologie, nu m-am lovit niciodată de campanii publicitare până acum sau de importanţa mediului online. Însă cu siguranţă îmi voi face un blog şi voi avea grija ca profilul meu de Facebook să fie reprezentativ, în urma acestei experienţe.
Sursa foto: Manu Ştefan
Adelina Onea