Cum faci un articol ușor de citit?

Cum faci un articol ușor de citit?

Ți s-a întâmplat de multe ori să deschizi un articol, dar după câteva secunde să-l închizi? E de vină interesul tău pentru tema respectivă sau articolul în sine? Sau poate cum e structurat? Tristețea vine din ambele tabere. Și pentru cel care scrie, pentru că nu prea îi citește nimeni articolul, dar și pentru cel care citește, pentru că nu prea îl atrage nimic din articolul respectiv. Dacă îți dorești să ai un articol care să încânte publicul, îți recomand cu încredere să urmărești următorii pași:

Cât de relevant este subiectul despre care scrii și cărui public te adresezi?

E foarte important să stabilești de la început ce fel de articol vrei să scrii.  Mai apoi, să te gândești cine îți va citi articolul. Acești pași constituie prima etapă. Dacă ai un text pentru tineri, ai putea să începi prin a povesti teme de interes, despre cum își pot petrece timpul liber, ce evenimente interesante sunt săptămânal etc. Sau un articol pentru orice generație. Aici te-ai mai putea interesa și dacă s-au mai scris articole de genul și să cauți să aduci ceva nou, pentru a staționa cât mai mulți pe articolul tău.

Ai grijă cum îți structurezi paragrafele.

Un text interminabil nu face altceva decât, pentru cel care îl deschide, să-l închidă în următoarele secunde. Nimănui nu-i place să citească fără oprire. Dacă ai paragrafe scurte și interesante, cititorul va vedea altfel textul și va rămâne mult mai mult pe articolul tău. Nu trebuie să ai un paragraf lung pentru a menține suspansul. Ideea e să te concentrezi pe cuvintele cheie.

Cantitate sau Calitate? Poate amândouă?

Dacă vorbeam despre cum să-ți structurezi paragrafele, acum trebuie să fim atenți și câte paragrafe avem. Știm cu toții că un articol scurt e mult mai ușor de citit decât unul lung. De aceea și cele mai căutate articole sunt cele scurte, pentru a ajunge mai repede la informația dorită. Însă nu toate informațiile cer articole scurte. Dacă menții suspansul încă de la primele fraze, jonglând printre cuvinte, ai șanse mai mari ca un articol lung să fie citit în întregime. Cheia se afla în interesul temei.

Inserează imagini

E mult mai interesant pentru oricine ți-ar deschide articolul. Ai un articol legat despre parcurile din București? Inserează o imagine pentru fiecare parc. Imaginile vorbesc de la sine. Cu o descriere cât de mică și o imagine relevantă, îi conferi un alt aspect articolului tău. În plus, poți adăuga și gif-uri. Sunt la mare căutare și găsești orice vrei.

Îngroașă cuvintele cheie

Cuvintele cheie reprezintă mesajul în sine, esența articolului. Poți digera mai bine articolul dacă ai cuvintele îngroșate. E ca și cum ți-ai colora cursurile înainte de examen. Le înveți mult mai bine dacă ai ideile esențiale subliniate. Așa și cu articolul.

Revizuiește-ți articolul

După ce ai trecut prin pașii de mai sus, e foarte important să mai arunci un ochi peste ce ai scris. Nu de puține ori se întâmplă să-ți mai scape o literă, o cratimă, un acord. Și pentru a nu exista riscul ca articolul tău să nu fie citit tocmai din cauza aceasta, cel mai bine e să îi mai acorzi o corectură.

sursă info și foto: romaniancopywriter. ro

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here