cum cresc masa musculară

Cum cresc masa musculară? Mulți tineri se întreabă acest lucru, preocupați că au ajuns la un anumit stadiu în care masa lor musculară rămâne aceeași. Deși te antrenezi regulat, la un moment dat e foarte posibil să ajungi în faza de stagnare, adică faza când simți că nu mai evoluezi din punct de vedere fizic. Dacă se întâmplă asta, înseamnă că undeva greșești!

Cum cresc masa musculară?

Ai mai jos 7 sfaturi care te pot ajuta să îți crești masa musculară.

  1. Mănâncă suficient!

Cel mai important: contează calitatea, nu cantitatea! Așa că, prin „suficient”, nu mă refer la volumul pe care îl consumi, ci la ce consumi exact. Caloriile provenite din carne și cartofi evident că sunt mai bune decât cele din chipsuri. Așadar, alege calitatea alimentelor. Nu mânca mult cantitativ, ci bogat în fibre și minerale!

2. Consumă suficiente proteine!

Proteinele sunt extrem de importante în creștea masei musculare. Fără ele, corpul nu se poate reface după un antrenament intens la sală. De aceea, trebuie să consumi proteine în funcție de greutatea ta: 1,8 – 2,5 grame de proteine pe kilogram de masă corporală. 

Alimente bogate în proteine sunt: soia, ouăle, somonul, brânza de vaci, carnea de vită, iaurtul, carne albă de pui/curcan.

3. Antrenează-te intens! 

Vrei rezultate vizibile, adică să ai un corp lucrat? Încă te întrebi: Cum cresc masa musculară? Atunci pune-te pe treabă! Transpirat și cu fața roșie – așa arată cineva care chiar s-a antrenat! Antrenamentele trebuie să fie intense ca să dea rezultate. Dacă tu stai pe Facebook și Instagram când ești în sala de sport, nu te aștepta să ajungi să ai corpul celor din reviste.

cum cresc masa musculară

4. Echilibrează-ți stilul de viață!

Dacă ziua mergi la sală, dar seara bei 7-8-10 beri, mănânci 2-3 pizza și ești nelipsit de la petreceri, nu prea vei obține un corp de vis. Nu trebuie să consumi mult alcool și să ai mare grijă la ce mănânci. 

5. Odihnește-te!

Antrenamentele la sală sunt solicitante pentru organism, asta însemnând că trebuie să te refaci complet după o sesiune de sport. Pentru asta, ai nevoie de un program de somn bine stabilit. Este recomandat să dormi 7-8 ore în fiecare noapte, iar o dată pe săptămână acordă-ți 9-10 ore de somn pentru o refacere completă.

6. Nu exagera cu exercițiile cardio!

Dacă ai mai mult de 3 sesiuni de cardio pe săptămână și simți că ești în faza de stagnare, ar fi mai bine să renunți la ele sau măcar să le reduci intensitatea. Exercițiile cardio sunt foarte bune, dar trebuie folosite cum trebuie.

7. Cum cresc masa musculară? O antrenez, cum altfel? 

Ridicarea greutăților crește masa musculară. Cea mai bună metodă? Folosirea principiului încărcării progresive. O tehnică recomandată este controlarea mișcării. Aceasta presupune facerea unui pauze atunci când mușchiul se contractă. De ce? Pentru că timpul sub tensiune crește, iar fibrele musculare distruse se refac mai puternice și mai mari!

Sper că te-am ajutat să găsești răspunsuri la întrebarea : Eu oare cum cresc masa musculară? 

Urmează sfaturile de mai sus și vei vedea rezultatele!

Dacă vrei să afli mai multe despre tot ce înseamnă sănătate și sport, dă click aici! Vei de peste un interviu cu Alex Damian, instructor de fitness, care te ajută să înțelegi mai bine ce și cum trebuie să faci odată ce te apuci de sală. 

Surse info: staiinforma.ro

Surse foto: cyd.ro, fitnesswithlisa.areavoices.com

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here