Cu toate că nu are notorietatea și nici numărul imens de utilizatori al unor giganți precum Facebook sau Twitter, LinkedIn rămâne totuși un nume important în domeniul rețelelor sociale.

De ce este LinkedIn popular?

Explicația este ușoară: numărul de utilizatori de Internet a crescut o dată cu dezvoltarea acestuia, ceea ce a adus cu sine diferite categorii de oameni și diferite servicii în on-line.

Potențialii angajați s-au gândit că noul spațiu i-ar putea ajuta să facă cercetări referitoare la un potențial loc de muncă sau să intre în contact cu un viitor șef. Angajatorii s-au gândit, probabil, că își vor putea crea noi conexiuni.

Și prin ce mod ai putea fructifica cel mai bine interese diverse decât prin intermediul unei rețele sociale?

O scurtă istorie a LinkedIn

Cum a ajuns LinkedIn să fie similar cu Facebook
LinkedIn în 2003

Fundația a fost pusă în decembrie 2002 de către Reid Hoffman și alți patru prieteni. Platforma nu a devenit funcțională decât în mai 2003, când cei cinci fondatori au început să trimită invitații.

Numărul de 1 milion de utilizatori a fost atins în august 2004. În anul 2005 au fost introduse serviciile premium LinkedIn for Groups, destinat cercetătorilor, celor care recrutează și analiștilor, și LinkedIn Business Accounts, destinat angajatorilor care își doreau să caute potențiali candidați pe întreaga rețea.

Anul 2006 a fost primul în care compania a înregistrat profit, iar pragul de 10 milioane de conturi a venit în primăvara lui 2007.

Cum a ajuns LinkedIn să fie similar cu Facebook
Sediul LinkedIn din San Francisco

Anul 2012 a venit cu un atac din partea hackerilor, care au dezvăluit aproximativ 6.5 milioane de parole criptate. Sediul american actual al corporației din San Francisco a fost închiriat în aprilie 2014.

Rețeaua socială a fost achiziționată de Microsoft în iunie 2016.

Cum s-a ajuns la preluarea modelului Facebook?

Facilități similare gigantului au fost introduse treptat; prima funcție, „People You May Know”, apare în 2008.

A urmat apoi publicitatea personalizată, posibilitatea de înglobare a postărilor de pe alte aplicații, posibilitatea de a crea prezentări și de a le distribui tuturor sau de promovare reciprocă a abilităților. Mai exista și serviciul care permitea urmărirea de știri referitoare la persoane publice, la contactele de pe rețea sau de pe Facebook.

Eforturile semnificative de transformare au venit însă în anul 2015, când a fost dezvăluită noua variantă a aplicației pentru smartphone-uri.

Versiunea, cunoscută în interiorul companiei sub numele Project Voyager, oferea un design similar cu gigantul: sistemul de mesagerie devenea mult mai accesibil, profilul utilizatorului era mai ușor de editat, iar sistemul de căutare dădea rezultate mult mai relevante pentru cel care deținea contul.

Conexiunile nu erau însă uitate, ele regăsindu-se la secțiunea My Networks.

Cumpărarea LinkedIn de către Microsoft nu a pus capăt planurilor de schimbare ale rețelei sociale. La câteva zile după tranzacția din vară, Bill Gates se arăta entuziasmat de achiziția de 26.2 miliarde de dolari, pe care o vedea drept o oportunitate de a crea, în câțiva ani, un Facebook al pieței muncii.

Să sperăm că asemănările dintre cele două rețele sociale nu vor duce și la o scădere a calității conținului. Totul însă depinde și de membri; în fond, ei ar trebui să se asigure că sunt suficient de profesioniști încât să își multiplice oportunitățile.

surse foto: positivelyonline.co.uk, thenextweb.com, en.wikipedia.org, venturebeat.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here