Creativitatea in publicitate – Pat Fallon si Fred Senn

    0
    1490

    creativitateainpublicitate

    Cartea este o fascinantă lectură pentru specialiștii în publicitate, marketing sau management și pentru cei care vor să pătrundă în aceste domenii. Premisa este oferită clar și simplu din primul capitol: „Imaginația este ultimul mijloc legal prin care poți câștiga un avantaj neloial față de competiție.”

    Folosind metafora unei portocale stoarse, autorii Pat Fallon şi Fred Senn demonstrează cum creativitatea poate să fie o pârghie și să producă rezultate spectaculoase. Ideea este să folosești resursele existente, să adaugi ceva gândire creativă și să produci campanii puternice. Deci nu trebuie să mergi la piață pentru a cumpăra alte și alte portocale, ci să le storci pe cele pe care le ai. Cu alte cuvinte, să investești imaginație, nu bani. Iar imaginația nu o poți cumpăra, dar o poți activa! Și iată cum: folosind cele 7 principii ale pârghiei creative.

    1. Pornește întotdeauna de la zero;
    2. Cere o definiție extrem de simplă a problemei;
    3. Descoperă emoțiile targetului;
    4. Concentrează-te pe valoarea ideii, nu pe mărimea bugetului;
    5. Caută riscurile strategice;
    6. Colaborează sau mori;
    7. Ascultă-ți cu mare atenție clienții (apoi ascultă-i încă o dată).

    În viziunea autorilor, creativitatea nu este numai un act artistic, ci practica zilnică prin care o folosești în mod responsabil și activ pentru a schimba comportamentul consumatorilor. Exemplele acestei practici sunt studii de caz ale renumitei agenții Fallon Worldwide, în cadrul căreia Pat Fallon și Fred Senn sunt parteneri. Când s-a înființat agenția, reclamele TV deveneau din ce în ce mai puțin eficiente. În timp ce majoritatea agențiilor au început să cumpere mai mult timp publicitar, Fallon Worldwide a ieșit din acest joc și a găsit alte modalități de promovare a clienților, ce nu mai fuseseră folosite până atunci: filmulețele pentru lansarea BMW Z3, implicarea localnicilor din insulele Bahama pentru revigorarea turismului, guerrilla marketing pentru lansarea subsidiarei United Airline și multe altele.

    Pentru pasionații de publicitate, cartea este o adevărată sursă de inspirație, intrând în culisele unor mari branduri și arătând tehnicile ce au dus la ascensiunea lor. Mai mult, este interesant de văzut cum se aplică binecunoscutele teorii referitoare la găsirea acelor mesaje clare și concise pe care consumatorii să le iubească, să le țină minte și să acționeze în baza lor, transmiterea mesajelor către un target bine ales și crearea unui impact puternic și durabil.

    Găsești cartea Creativitatea în publicitate de Pat Fallon și Fred Senn la librăria online www.book-land.ro, cu 20% reducere.

     

    Sursă text: BookLand