Plush Bio

De câţiva ani de zile circulă pe reţelele de socializare promovarea unui brand românescPlush Bio, ce vindecă miraculos probleme ale tenului

Plush Bio s-a bucurat de-a lungul timpului de o reclamă intensă pe reţelele de socializare din România. Influenceri şi vedete au recomandat aceste produse ca fiind revoluţionare în cosmetică.

Totul a fost pus sub semnul întrebării însă, atunci când s-a creat un grup de Facebook cu peste 130.000 de membrii, denumit „Mi-a distrus faţa PluSHIT”. Acolo mii de fete au împărtăşit traume ale tenului în urma folosirii cremelor Plush Bio.

Scandalul a fost pornit după ce mai multe fete i-au scris Nicoletei Dragne, o persoană publică şi influentă în mediul online, care a devenit ulterior vocea acestora. Tot Nicoleta a fost cea care a creat grupul de Facebook, unde victimele pot să discute între ele şi să îşi spună poveştile.

Acelaşi tratament recomandat tuturor clienţilor

Ioana Marinescu a creat şi un tratament format din trei faze. Cu toate că multe dintre persoanele care îi cereau ajutorul aveau diverse afecţiuni dermatologice, aceasta le recomanda tuturor acelaşi tratament. Marinescu îşi consulta o parte mare din clienţi prin intermediul aplicaţiei WhatsApp şi prin pagina de Instagram a brand-ului. Consultaţia consta într-o poză cu tenul, după care recomandarea unui tratament cu produsele Plush Bio.

Conform Codului de deontologie medicală, un consult online se poate realiza de către un medic doar în prezenţa unui altul, lângă pacient. În acest caz, Ioana Marinescu nu era nici medic, iar pacienţii nu aveau un doctor lângă ei.

Plush BioClienţii Plush Bio care au fost afectaţi de aceste produse susţin că de multe ori Ioana Marinescu era prezentată sub postura de doctor, cu toate că aceasta este farmacist. Pe Colegiul Medicilor din România, doamna Marinescu nu apare, dar în schimb se regăseşte pe Colegiul Farmaciştilor din Prahova.

Răspunsul preşedintelui Colegiului Farmaciştilor Prahova

Preşedintelui Colegiului Farmaciştilor Prahova, Silviu Constantinescu, ne informează de următoarele:

Ioana Marinescu este farmacist înregistrat în evidențele Colegiului Farmaciștilor Prahova, având cursurile de Educație farmaceutică continuă efectuate la zi și cotizația de membru al Colegiului  Farmaciștilor achitată pe anul în curs. Până in anul 2015, farmacista Ioana Marinescu a funcționat ca farmacist în farmacii de circuit deschis, după această dată desfășurându-și activitatea în regim privat.

Acesta adaugă şi faptul că scandalul apărut pe seama Ioanei Marinescu a ajuns să denigreze profesia de farmacist:

Diminuarea importanței profesiei de farmacist prin expresii de felul ”nu era decât farmacist(!)” așa cum se întâmplă în această perioadă, este de natură de a  aduce serioase prejudicii de imagine unei categorii profesionale care a dat și dă dovadă, cu precădere în perioada pandemiei, alături de medici, de un înalt profesionalism și o conduita morală ireproșabilă!

Faptul că o parte dintre jurnaliști nu dețin informații despre această profesie, si că o serie de persoane din societate nu cunosc și nici nu caută să se informeze în privința pregătirii profesionale de excepție a farmaciștilor, nu dă dreptul nimănui să bagatelizeze această profesie! Farmacia este profesia Artei de a vindeca, de formatie universitară, liberala și independentă, iar farmacistul este singurul specialist in cunoașterea domeniului medicamentului!

Acesta menţionează şi că având în vedere faptul că organelor penale au fost sesizate, le vor lăsa pe acestea să îşi facă treaba.

Mai jos aveţi întregul răspuns al Colegiului Farmaciştilor Prahova.

Am încercat să luăm legătura cu mai mulţi dermatologi, dar toţi cei cu care am vorbit au susţinut că nu recomandă produsele şi că nu vor să îşi asocieze numele cu brandul Plush Bio.

Totuşi, am preluat o declaraţie a unui medic dermatolog publicată pe site-ul focuspress.ro

Din punct de vedere medical, patologiile cutanate necesită examen clinic, dermatoscopic – în unele situații – și investigații paraclinice, de laborator. Coroborarea dintre istoricul afecţiunii, anamneză, evaluarea clinică – stadiul afecţiunii, investigații paraclinice, dermatoscopia, antecedente heredo-colaterale duc la un diagnostic complet și corect, iar de acolo următorul pas este începerea tratamentului și monitorizarea periodica a pacientului, în funcție de evoluția afecţiunii respective sau monitorizarea după excizii tumorale”, explică dr. Ramona David, specialist în dermato-venerologie, pentru focuspress.ro

Astfel, un simplu consult online prin intermediul unei poze nu este suficient pentru a oferi un diagnostic, iar ulterior o recomandare.

Ioana Marinescu le mai spunea fetelor şi să nu se spele cu apă, ci doar cu apa micelară de la Plush Bio. Numeroşi dermatologi şi consultanţi beauty spun că spălarea tenului cu apă după utilizarea apei micelare este necesară.

Plângeri penale la Parchet împotriva Ioanei Marinescu

Date fiind acuzaţiile la adresa doamnei farmacist, foştii săi pacienţi au depus plângeri la Parchet împotriva sa. Am aflat de la Nicoleta Dragne că momentan 37 de persoane au depus plângeri, dar numărul nu se opreşte aici. Aceasta susţine că mai sunt multe persoane care încă nu au depus.

Sesizări la Protecţia Consumatorului împotriva Plush Bio

În urma depunerii unei cereri în temeiul legii 544 la Autoritatea Naţională pentru Protecţia consumatorului, am aflat că în perioada 2017-2020 câţiva clienţi au reclamat societatea Plush Bio S.R.L.

La Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova au fost depuse 10 sesizări în acest sens.  La nivelul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului din regiunea Bucureşti-Ilfov s-au înregistrat 2 reclamaţii. Acestea vizau necoformitatea produselor cosmetice comercializate de către Plush Bio, cauzând ulterior utilizării afecţiuni ale pielii.

Declaraţiile victimelor incluse în proces

Povestea Andrei Ardeoiu cu produsele Plush Bio.

A fost contactată de asistenta doamnei Marinescu în urma feedback-ului negativ

O victimă ale produselor cosmetice Plush Bio este Andra Ardeoiu din judeţul Gorj. Aceasta a depus plângere penală împotriva doamnei farmacist Ioana Marinescu. Tânăra a descoperit aceste produse prin intermediul reţelelor de socializare Instagram şi Facebook, după ce au fost promovate excesiv în mediul online.

Plush Bio

În mediul online i se făcea publicitate maximă cum că este doctor, că face minuni, că trateaza cele mai grave cazuri de acnee chiar şi dermatită seborică. Am decis să caut mai multe informaţii despre aceasta, cât şi despre produsele preparate de către dânsa. Am mai aflat că ingredientele pe care le foloseşte sunt atât de bio, încât nu conţin parabeni, conservanţi chimici, coloranţi şi alergeni, susţine tânăra.

Tot din mediul online, Andra a descoperit şi interviuri cu doamna Ioana Marinescu în care aceasta spunea că tot ce foloseşte pentru îngrijirea pielii “ar trebui sa fie atât de natural şi de bun, încât să poată fi mâncat” sau că “fiecare persoană care s-a confruntat cu aceasta afecţiune ştie că aceasta nu-ţi strică doar tenul, ci şi încrederea în sine.”

Pe lângă acest lucru, ce a făcut-o pe tânără să îşi comande produsele a fost faptul că informaţiile despre Ioana Marinescu de pe internet erau convingătoare. Aceasta îşi exprima public dorinţa pe care o avea pentru tratarea fiecărei paciente, ca mai apoi aceasta să se simtă frumoasă şi confortabilă în pielea ei.

Efectul pe care l-au avut produsele asupra Andrei au fost, în schimb, unele negative, atât din punct de vedere psihic, cât şi al aspectului fizic. Experienţa pe care a avut-o cu acestea a făcut-o să îşi piardă încrederea în oamenii din jur, cadrele medicale şi chiar în ea înşăşi. Totodată, se consideră înşelată şi spune că Ioana Marinescu s-a folosit de o funcţie pe care nu o avea, cea de medic dermatolog.

Plush Bio
Înainte şi după utilizarea produselor Plush Bio

Povestea Andrei Ardeoiu a început în data de 21 martie 2019 când şi-a comandat o  schemă de tratament cu produsele Plush Bio, la recomandarea doamnei farmacist Ioana Marinescu.

            Schema de tratament arăta în felul următor:

Intern: Borenar 10 comprimate, 1/zi dimineata, Symphoral 10 comprimate 1/zi, seara înainte de culcare, vitamina A forte 20 de comprimate 1/zi, vitamina E forte 10 comprimate 1/zi.”

Medicamente recomandate le-a achiziţionat  din farmacie. Pe lângă acestea, Andrei i s-au prescris şi produse preparate de către Marinescu:

 “Extern: Dimineaţa si seara, vă prepar demachiantul cu care vă curăţaţi faţa, lăsând orice altă formă de spălare cu geluri sau săpunuri. O cremă tratament dimineaţa şi seara, e ok ca o bază de machiaj, iar doar o ora pe zi cremă cu retinol, acid kojic si acid feluric pe care o demachiaţi. Nu puneţi retinolul în jurul ochilor sau pe buze. Dimineaţa loţiune de curăţare plus cremă tratament. Seara (când ajungeţi acasă)-loţiunea curăţare + retinol o oră, apoi demachiaţi şi aplicaţi din nou crema tratament! Menţionez că retinolul este tare! O oră pe zi, Luni şi Joi, pentru primele trei săptămâni, evitând ochii şi buzele! În plus, în primele zile va scoate la suprafaţă tot ce mai este infectat pe glande, aşa că va fi, timp de 5/6 zile, o mică senzaţie de explozie pe faţă. Dar se şi usucă ulterior şi sterilizează superb toată zona infectată. E posibil, ca reacţii adverse, să vă inroşiţi sau să se sensibilizeze zona, dar primele 10/12 zile. Apoi totul revine la normal.”

Andra a început tratamentul pe data de 28 martie 2019. Ea susţine că l-a respectat cu stricteţe după cum i-a fost prescris şi că iniţial, avea doar 2-3 coşuri şi 4-5 puncte negre pe faţa. Pe parcursul tratamentului, tânăra a ţinut legătura cu doamna Marinescu prin intermediul reţelei de socializare Instagram, pagina Plush Bio.

Ulterior, a contactat-o pe doamna farmacist pentru a afla cu ce trebuie să îşi continue tratamentul deoarece începeau să îi apară mai multe coşuri decât înaintea utilizării produselor, iar aceasta i-a cerut o fotografie cu tenul.

După mai multe insistări din partea pacientei, doamna a răspuns prin a-i prescrie următoarea fază a tratamentului, faza 2 – “Dimineata: loţiunea de curăţare + 23H + SPF50 + colorată cu cacao organică. Seara: loţiune + ser cu acid azelaic, 2 picături + crema de regenerare/cicatrizare cu miere de Manuka, aloe si panthenol. Luni şi Joi dormiţi cu retinolul.”

Cu cât utiliza mai mult produsele Plush Bio recomandate, starea Andrei continua să se înrăutăţească.

În data de 28 mai 2019, i-am trimis o fotografie cu tenul meu care  arăta din ce în ce mai rău, cu mult mai multe coşuri dureroase, pe care înainte nu le aveam. Faţa era foarte roşie şi foarte iritată şi am insistat cu mesaje, ca acesta să raspunda. Într-un final mi-a raspuns spunându-mi: “scumpa mea semnele s-au estompat, îmi place evoluţia, mai sunt pustule active, însă se vor evacua, continuăm fără probleme.” 

Totuşi, tenul său nu arăta nicio evoluţie. Din contră, acesteia îi apăreau coşuri dureroase şi faţa i se irita.

Andra a continuat tratamentul cu produsele Plush Bio până la sfârşitul lunii Iulie. Atunci a observat că acneea i se agravase mult. Din acest motiv, a decis să înceteze tratamentul care îi făcuse mai mult rău decât bine.

Nu am mai luat absolut deloc legătura cu doamna Doctor Marinescu Ioana Lavinia, conştientizând că mă va pune să cumpăr alte şi alte creme, care să îmi facă şi mai mult rău, aşa cum proceda de fiecare dată când o contactam. – a mai adăgat Andra.

După toată experienţa, tânăra şi-a lăsat tenul să respire, nemaifolosind alte produse şi doar curăţându-l şi hidratându-l. În luna Martie 2020, Andra a început să vadă un medic dermatolog. Acesta i-a prescris un tratament care se baza pe spălare, protejare solară şi o cremă antiacnee.

A fost contactată de asistenta doamnei Marinescu

În data de 19 aprilie 2020, Andra a fost contactată telefonic de către asistenta doamnei Ioana Marinescu, în urma unui comentariu negativ făcut de către tânără.

În ziua de Paşte am fost sunată de către asistenta doamnei doctor Marinescu Ioana Lavinia, de la Plush Bio, cerându-mi explicaţii cu privire la feedback-ul negativ lăsat de mine. I-am explicat că sunt foarte nemulţumită de produsele lor, acestea provocându-mi o acnee agresivă,  deşi  din discuţiile cu doamna doctor reieşea că aceste produse trebuiau să îmi facă bine. În discuţia pe care am avut-o cu aceasta, am întrebat-o daca doamna Marinescu este doctor. Aceasta mi-a raspuns ca este farmacist. I-am spus ca dânsa este recomandată în mai multe interviuri şi chiar este promovată masiv ca doctor dermatolog. După ce am purtat această  discuţie, am realizat că am fost inşelată şi că doamna nu era de fapt doctor. – spune Andra Ardeoiu.

Plush Bio
Apelul telefonic făcut Andrei de către asistenta Ioanei Marinescu. Numărul aparţine firmei Plush Bio

În momentul în care i-a spus că doamna farmacist este promovată ca doctor, tânăra susţine că asistenta i-a închis telefonul. După această discuţie, Andra a observat că au fost şterse interviuri cu doamna Marinescu, iar unde scria că Marinescu este doctor, a fost modificat în farmacist.

Ulterior, Andra a primit notificare de la avocaţii Ioanei Marinescu din cauza feedback-ului negativ.

Plush Bio

 Alexandra-Cristina Dobre, o altă victimă a produselor Plush Bio

Alexandra Dobre, fostă clientă Plush Bio, a depus plângere penală împotriva Ioanei Marinescu după ce a avut o experiență dezamăgitoare cu aceste produse.

Plush Bio

Tânăra a achiziționat produsele în urma promovării masive ale acestora în mediul online de către influenceri, în special de către Larisa Udilă. De asemenea, încrederea a venit și din faptul că Ioana Marinescu era prezentată peste tot ca fiind un medic renumit care prepară cosmetice din ingrediente naturale și tratează până și cea mai gravă acnee.

Consultația Alexandrei a avut loc pe Instagram, în urma trimiterii unor poze cu tenul, având câteva coșuri și exces de sebum.

Tratamentul prescris de către Ioana Marinescu a fost atât pe cale internă (Borenar 10 cpr,1/zi dimineata, Symphoral 10 cpr 1/zi seara inainte de culcare, Vitamina A forte-20cpr, 2/zisi Vitamina E forte 10 cpr, 1/zi),  cât și pe cale externă ( demachiant, o cremă pentru aplicare dimineața și seara și o altă cremă cu retinol, acid kojic si acid feluric, care se aplică o oră pe zi și se demachiază).

La acest tratament  s-au adăugat și mențiuni, precum avertizarea clientei că va avea o explozie pe față în primele zile, faptul că acest lucru e absolut normal și face parte din vindecare. A adăugat şi că după aproximativ 5-6 zile tenul va arăta ”superb”.

Ulterior, mi-a explicat detaliat ce am de făcut, să nu pun retinol în jurul ochilor și al buzelor, să opresc orice alt tratament până rezolvam „fătzuca”. Mi-a mai repetat încă odată rutina, cu adăugările că retinolul este foarte tare și trebuie aplicat o oră pe zi, luni și joi. În plus în primele 5-6 zile va scoate la suprafață tot ce este infectat în glande și voi avea o explozie pe față, dar că ulterior se sterilizează superb toată zona afectată. A adăugat că pot avea reacții adverse, de la retinol  și anume să mă înroșesc sau că zonele se vor sensibiliza, dar în primele 10-12 zile. M-a asigurat că apoi totul va reveni la normal. Şi că loțiunea se păstrează în baie, iar cremele la frigider, având o valabilitate de 6 luni, iar peste 3 săptămâni schema de aplicare a retinolului se va schimba, spune Alexandra.

După apliarea tratamentului timp de 11 zile, tenul Alexandrei arăta din ce în ce mai rău, iar aceasta i-a scris Ioanei Marinescu, având nevoie de un sfat legat de ce se întâmplă și o asigurare că totul decurge normal. Răspunsul acesteia a fost unul întârziat și afirmativ, asigurând-o că este totul se întâmplă firesc și încurajând-o să continue cu tratamentul.

Plush Bio
Înainte şi după utilizarea produselor Plush Bio

„Denotă faptul că glandele de sub piele erau suprainfectate, totodată că retinolul va usca tot fără probleme, să nu umblu la ele și că în schemă ea dă o aproximare estimativă a zilelor, și că poate varia. Am întrebat-o dacă continui tratamentul, crezând că nu este potrivit tenului meu, iar doamna doctor Marinescu Ioana Lavinia mi-a răspuns că în pozele before and after rezultatele sunt în luni de muncă, nu în 11 zile.”

După ce au trecut cele 3 săptămâni din faza 1 a tratamentului a urmat începerea fazei 2. Astfel Alexandra a contactat-o din nou pe Ioana Marinescu pentru îndrumarea corectă a aplicării cremelor deoarece fața era tot mai roșie, iritată și plină de coșuri dureroase.

”Și-a cerut scuze de răspunsul întârziat și că voi folosi aceeasi schemă cu diferența că în loc de o oră, voi aplica retinolul pentru toată noaptea, luni și joi, plus întrebarea dacă menstuația mea este regulată, iar răspunsul meu a fost că este perfect regulată și i-am pus întrebarea când se vor vedea efecte… Mi-a răspuns că fața este încă bolnăvioară și că arată foarte bine, iar răspunsul  meu a fost „dumneavoastră sunteți medicul, nu vă contrazic”. Ulterior, mi-a explicat că trebuie să adaugăm acidul azelaic pe care îl aplicam seara, însă i-am cerut prețul și am fost foarte sceptică în privința achizițonării, deoarece efecte nu erau absolut deloc, ba mai mult eram din ce în ce mai rău și făceam eforturi destul de multe pentru a le achiziționa. I-am spus să ne auzim la sfârșitul lunii ianuarie, că mă voi gândi și am întrebat-o dacă până atunci pot continua tot așa, mi-a răspuns afirmativ și mi-a mai spus că minunile nu se întâmplă în 2 săptămâni, că nu este Dumnezeu, că își ajută pacienții.”

Ulterior, doamna farmacist i-a explicat că trebuie să adauge la rutină şi acidul azelaic pe care să îl aplice seara. Tânăra a fost însă sceptică în achiziţionare deoarece produsele erau costisitoare, iar rezultate bune nu se vedeau deloc.

După 3 luni în care a urmat tratamentul, fața Alexandrei era plină de coșuri sub piele. „Sunt mult mai multe decât înainte şi foarte dureroase, care sunt sub piele… abia puteam pune capul pe pernă”. Acestea i-au apărut până şi pe gât.

Discuțiile cu Ioana Marinescu au făcut-o pe Alexandra să se considere un caz izolat și că probabil este ceva greșit cu ea, de aceea nu funcționează tratamentul. Când aceasta a aflat că și alte fete au trecut prin același lucru, a început să aibă îndoieli asupra acestor produse.

Tânăra susține că Ioana Marinescu a continuat să își vândă produsele, deși se observa că nu îî fac bine tenului. Ba din contră, problema ei s-a agravat. În ciuda acestui fapt, a încurajat-o să le folosească timp de 3 luni.

Este de menţionat faptul că Alexandra i-a cerut o părere, ca doctor, Ioanei Marinescu, iar aceasta i-a răspuns că i se adresează ca prietenă, nu ca medic în acel moment. Aceasta nu a contrazis-o niciodată pe Alexandra, spunându-i că nu este medic.

Conversaţia Alexandrei cu Ioana Marinescu – pagina de Instagram Plush Bio

În data de 16 iulie, Alexandra i-a scris Ioanei Marinescu, informând-o că va depune reclamație la Protecția Consumatorului. De asemenea, a mai adăugat că a rămas cu cicatrici pe piele, problema ei nefiind vindecată nici până acum. Tânăra spune că acest lucru a făcut-o ”să se urască” și să nu mai aibă încredere în nici un tratament antiacnee. În urma confruntării, mesajul a fost citit, dar nu a primit un răspuns.

Alexandra Culuşi, contactată telefonic de către Ioana Marinescu

Pe data de 18 aprilie, Ioana Marinescu a contactat-o pe Alexandra Culuşi, o altă fostă clientă, pentru a-i propune să  continue tratamentul la Ploiești, la cabinetul dânsei, după ce, la fel ca în cazul celorlalte fete, produsele Plush Bio i-au agravat situaţia. Marinescu îi spunea că toate costurile, până și transportul, vor fi suportat de către ea, pentru a se simți împăcată că a făcut tot posibilul să o vindece.

Alexandra a refuzat propunerea și a cerut banii pe creme înapoi, iar pe 6 mai a avut loc a doua conversație telefonică. „Pe 6 mai deja vorbim de SF. Prima dată m-a luat cu amenințări, cu faptul că de ce postez poze false si nereale pe Facebook, că inventez povești neadevărate și că problema cu tenul meu nu este de la produsele ei. Mi-a menționat că și-a angajat cei mai buni avocați, top din România, pentru a o apăra, pentru că eu și celelalte fete vrem doar să o defăimăm și ceea ce spun este neadevărat. Să șterg pozele.”

Alexandra nu a renunțat însă la a-și face dreptate, susținând în continuare că fața fetelor este ”mutilată” de aceste produse și cineva trebuie să vorbească despre asta.

Ne mai spune că Ioana Marinescu a dorit să îi ofere suma de 10.000 de lei pentru ”confortul ei emoțional”. În continuare i-a spus Alexandrei că se luptă cu morile de vânt și că e mai bine pentru ea să accepte suma de bani. Ioana Marinescu a mai specificat că ea a vindecat mii de pacienți cu stafilococ auriu, zona zooster, acnee, psoriazis, iar că intențiile sale sunt întotdeauna bune.

 

 

 

Plush Bio - conversaţie telefonică
Lista apelurilor primite de către Alexandra de la Ioana Marinescu, de pe numărul Clinicii Plush Bio

Experienţa unei alte paciente, Tudorache Naomi

Naomi Tudorache a avut şi ea o experienţă negativă cu produsele acestui brand şi a depus plângere penală împotriva brandului. Faţă de celelalte fete, aceasta a auzit de produsele Plush Bio de la o prietenă de-ale ei, care a avut şi ea o programare la cabinetul doamnei Ioana Marinescu în 2019.

Plush Bio

Ce a fascinat-o pe Naomi, era povestea pe care o spunea doamna Marinescu în mediul online, anume că şi ea la rândul ei a trecut printr-o experienţă traumatizantă cu acneea. Aceasta, pentru că nu a avut noroc cu tratamentele pe care i le-au oferit medicii dermatologi, după studiile pe care le-a făcut în străinătate, şi-a creat propriul tratament pentru acnee care a şi vindecat-o.

Naomi nu a avut probleme cu acneea niciodată, doar rareori îi apăreau câteva coşuri. Ea a vrut să îşi formeze o rutină de îngrijire, una corectă, acesta fiind motivul pentru care a apelat la doamna farmacist Ioana Marinescu.

Am sunat la clinică și spre surprinderea mea am găsit un loc liber în data de 17 iulie 2019, la ora 10:30, cineva tocmai anulase programarea din acea zi, așa că m-am simțit tare norocoasă în acel moment. Neștiind care este procedura de consult, am pus mai multe întrebări, deși doamna care mi-a răspuns la telefon la momentul respectiv, a rămas surprinsă că am întrebat dacă se recoltează probe, se face o analiză a pustulelor și cât costă controlul. Răspunsul a fost că nu se recoltează nimic și că doamna o să-mi recomande un tratament după ce îmi vede tenul, că vizita este gratuită, doar că trebuie să achiziționez produsele recomandate de dânsa– a declarat Naomi.

Când aştepta să intre în cabinet, Naomi a observat că în sala de aşteptare erau numeroase persoane. Doamne, domnişoare, adolescenţi însoţiţi de părinţi, bărbaţi afectaţi de acnee, toţi aşteptau consultul. În acel moment, aceasta a crezut că a făcut alegerea bună, văzând câţi oameni apelează la doamna Marinescu. Mai ales că toată lumea i se adresa ca doctor.

După o aşteptare de 1 oră şi jumătate, pacienta a intrat în cabinet. Aceasta susţine că doamna farmacist i-a spus cât de frumos i-a evoluat tenul, cu toate că cele două se aflau la prima întâlnire.

În urma consultului a primit o listă de analize pe care trebuia să le facă. Naomi a întrebat dacă perioada în care sunt făcute contează sau dacă trebuie să urmeze un regim alimentar, iar răspunsul a fost unul negativ.

Ca tratament i-a fost prescrisă o apă micelară de mentă, crema 23H, pentru tratarea acneei și Retinol cu specificaţia că nu are voie să se spele pe față cu apă și să utilizeze pe tot parcursul tratamentului doar apa micelară. Tratamentul era unul zilnic, cu excepţia zilelor de luni și joi. Atunci, trebuia să aplice pe față și crema cu retinol, timp de câte o oră, după care tenul se curăţa cu apă micelară și se aplica din nou crema 23H.

După o săptămână de la prima vizită, fosta pacientă s-a reîntors în cabinet pentru un consult. În decursul acelei săptămâni, aceasta nu a simţit niciun efect advers şi totul era normal. La cea de-a doua vizită a început procedura de stoarcere a coşurilor, după care un peeling enzimatic.

Ea trebuia să folosească în continuare schema de tratament, dar să îi adauge şi faza 2. Aceasta consta în produse First Oil, Snow White nectaria, SPF 7, iar zilele de luni şi joi trebuia să doarmă cu retinolul pe faţă, lucruri care au fost recomandate şi celorlalte cliente menţionate anterior.

Am sesizat că în urma aplicării fazei 2 de tratament simțeam mici usturimi după aplicarea cremei Nectaria și mirosul mi s-a părut unul mult prea puternic pentru o cremă naturală. Coșurile au început și ele să apară în zone în care până atunci nu erau prezente, partea stângă a feței. Cu toate acestea mi-am continuat rutina zilnică.

Când a fost consultată din nou, Naomi a informat-o pe Marinescu de experienţa avută cu noile creme introduse în rutină. Aceasta i-a răspuns că este normal şi că probabil este de la crema Snow White, care era destinată depigmentării tenului.

Am decis să o ascult, deoarece primeam sfaturi despre aceste creme exact de la creatoarea lor, care cu siguranță cunoștea mult mai bine decât mine ingredientele. Tenul meu nu arăta întocmai bine, deoarece îmcepuseră apariția coșurilor pe sub piele, care erau dureroase.

La următoarea vizită, i s-au adăugat şi mai multe produse în rutină, un scrub cu vitamina C, uleiuri preţioase şi o mască. Naomi trecea rapid prin toate fazele şi era mereu îndemnată să cumpere produse pentru a le adăuga la rutină. La fiecare vizită era întrebată ce rutină are sau la ce schemă de tratament se află. Cu toate că exista o fişă a pacientului în care erau trecute datele fiecăruia, aceste întrebări nu încetau să apară.

În urma utilizării cremei Nectaria, Naomi a simţit senzaţii de mâncărimi şi usturime. Senzaţia de usturime o avea şi în urma aplicării apei micelare cu mentă.

„Vreau să precizez că de fiecare dată doamna doctor Marinescu îmi îmi zicea  că tenul meu arată foarte bine, deși nu arăta conform laudelor aduse de dumneaei. Îi ascultam de fiecare dată sfatul și mergeam mai departe cu încrederea că sunt abia la începutul tratamentului și că așa e normal să arate în urma folosirii Retinolului. Tot la acest consult i-am prezentat și rezultatul analizelor primite ulterior la prima vizită, aceasta rămânând surprinsă că rezultatul se încadra în valorile normale specificându-mi că nu se aștepta să fie atât de bune. Și de această dată am introdus produse noi în rutină, constând într-un peeling chimic pe care îl făceam acasă.”

După o perioadă de utilizare a cremei Nectaria, inclusiv pe zona gâtului după recomandările doamnei Marinescu, începuseră să se îroşească şi să usture acea zonă, arătând ca o arsură. La următoarea programare, Naomi i-a spus doamnei farmacist că apa micelară de mentă şi crema Nectaris nu îi fac bine, aşa că au schimbat iar tratamentul.

De această dată i s-a recomandat un gel de curăţare, colagen de băut, o altă apă micelară, de tei. Pe lângă acestea, într-o seringă fucicort pe care urma să îl utilizeze în următoarele 3 zile pentru zona gâtului.

În data de 27 noiembrie 2019, Naomi a primit un mesaj că toate programările sunt sistate, ea urmând să aibă o programare pe ziua următoare. Progamarea fiind  anulată, pacienta a sunat la cabinet, având dureri insuportabile în zona feței și a gâtului, însă nu a fost primită la consultație.

„În această perioadă, folosit produsele prescrise de către doamna doctor Marinescu, am constatat că acneea de pe partea stângă şi partea dreaptă a gâtului se înrăutăţea. Aveam mâncărimi permanente şi începusem să nu mai suport niciun produs pe faţă. Aveam zile în care îmi respectam rutina, ca mai târziu să mă spăl pe faţă pentru că nu suportam acele produse pe ten. Eram nerăbdătoare să treacă mai repede timpul ca să ajung în cabinet să pot fi văzută şi sfătuită ce trebuie să fac în legătură cu aceste efecte adverse.”

Când aceasta a încercat să vină împreună cu două prietene la cabient 3 săptămâni mai târziu, sub pretextul că vrea să achiziționeze creme, a fost primită. În urma consultației i s-au adăugat mai multe produse la schemă, printre care un produs de natură hormonală, de care nu era nevoie în baza analizelor.

Următoarea progamare a fost și aceasta anulată, cabinetul fiind închis. Naomi a fost îndrumată să păstreze legătura pe Facebook sau Instagram, lucru văzut de aceasta ca fiind neprofesionist şi nereprezentând o alternativă a legăturii doctor-pacient. După 8 luni de zile de tratament recomandat de Ioana Marinescu, care doar a înrăutăţit situaţia, tenul nu a reușit să își revină la normal nici până în prezent.

Alte cliente afectate, pe lângă cele implicate în proces

Fetele care și-au expus experiența cu aceste creme sunt cele care au avut probleme grave în urma folosirii lor, atât pe termen îndelungat, cât și pe termen scurt.

Marilena Vizitiu, o tânără stabilită în Londra, este una dintre victimele acestor produse minune. Pe lângă faptul că s-a pricopsit cu tenul distrus de acnee, nu a primit nici măcar un răspuns când a contactat echipa Plush Bio pentru ajutor.

Deşi experienţa mea este de anul trecut, nici în momentul de faţă nu mi s-a vindecat complet tenul. Am folosit produsele vreo 7-8 luni şi tenul meu se făcuse din ce în ce mai rău. Chiar dacă văzusem schimbarea în rău am zis să continui tratamentul căci doamna Plush a menţionat în videoclipurile ei că produsele scot la suprafaţă toate impurităţile. Deci ar fi fost ceva normal, dar rezultatele bune întârziau să apară. La mesajul trimis, nici până în ziua de azi nu am primit răspuns.

Plush Bio

După ce a văzut indiferenţa cu care este tratată, a mai spus că se lupta cu morile de vânt şi s-a oprit din utilizarea produselor.

Denisa Szabo,  una dintre fetele afectate de Plush Bio, a avut la începutul folosirii cremelor o reacție pozitivă. Fața a devenit mult mai luminoasă, dar după 2 săptămâni situația s-a înrăutățit. Au început să apară pete, iar nici după 3 luni de la folosire problema nu s-a ameliorat.

,,Eu voiam să nu mai folosesc fond de ten și trebuia să folosesc dublu, să acopăr tot ce era.” Aceasta a returnat produsele și a primit banii înapoi.

Poza 1 – înainte de Plush Bio; poza 2 – după o lună de Plush Bio

O altă clientă care a ales să vorbească despre urmările folosirii cremelor Plush Bio împotriva acneei, dorește ca alți tineri care se confruntă cu probleme ale tenului să nu fie vulnerabili când vine vorba de “produse minune” ci să viziteze un cabinet dermatologic. Aceasta s-a confruntat cu acneea și a urmat un tratament dermatologic care i-a vindecat tenul. Fiind studentă în străinătate nu a reușit să își viziteze medicul timp de câteva luni, astfel a apelat la produsele Plush Bio, pentru întreținere.

,,În mintea mea, nu aș fi avut nimic de pierdut.”

Plush Bio

Principalele criterii luate în considerare de către aceasta înainte de a achiziționa cremele au fost promovarea intensă și faptul că aveau un preț ridicat.

Așadar, a început să folosească produsele, iar problemele s-au agravat. ,,Apa micelară din faza 1 îmi irita fața și începea să mă usture până când mă clăteam de multe ori  cu apă pe față.” Tenul arăta din ce în ce mai rău, moment în care tânăra s-a oprit şi a decis să îşi consulte din nou dermatologul.

Modelul Alexandra Domnita afectată de cremele Plush Bio

Alexandra Domnița este de profesie model, ceea ce implică și fața acesteia ca fiind parte din jobul ei. Astfel, Alexandra a folosit produsele Plush Bio în căutarea tenului perfect, ea confruntandu-se cu acnee ușoară. Aștepările foarte mari pe care le avea au fost însă năruite când după tratament problema ei s-a agravat.

Aceasta povestește într-un clip postat în 2019 pe canalul ei de Youtube, experiența personală cu Plush Bio pentru ca alte fete să fie informate.

Alexandra Domnița a avut încredere în aceste produse chiar și atunci când problema se agrava. Aceasta a comunicat constant cu Ioana Marinescu care o încuraja să continue tratamentul, deși acneea era din ce în ce mai vizibilă. În videoclip sunt incluse şi poze din conversaţiile dintre cele două şi poze cu tenul şi efectele avute.

După tratament, fața a rămas cu leziuni grave, așa că Alexandra a încercat să ceară din nou ajutorul Ioanei Marinescu. Aceasta a sfătuit-o în cele din urmă ca era mai bine dacă o vizita la cabinet, deși consultația a avut loc pe WhatsApp.

După ce a vizitat medicul dermatolog, s-a constat că pielea ei a fost distrusă de excesul de Retinol.

După conversațiile și feedback-ul dat de Alexandra Domnița, fondatoarea Plush Bio, Ioana Marinescu, a blocat-o pe aceasta pe Instagram.

Puteţi să accesaţi videoclipul aici.

Plush Bio
Videoclipul Alexandrei Domniţă despre experienţa Plush Bio

Plush Bio, brandul influencerilor

Promovate de către vedete precum Gina Pistol, Dorian Popa, Adelina Pestrițu sau Larisa Udilă, cosmeticele Plush Bio au împânzit rețelele de socializare.

Un brand apărut peste noapte a fost folosit de multe vedete din România și, spun ele, a făcut minuni pentru fețele lor. Promovarea intensă a acestor produse în mediul online a făcut ca tinerele din România să cumpere “cremele minune”.

Postări precum: “Evident că produsele sunt geniale din moment ce toate ingredientele care sunt folosite în fiecare cremă sunt fresh, luate din natură și preparate de mâna unor specialiști” au apărut pe Instagram, iar urmăritorii influencerilor au avut încrederea de a cumpăra cremele Plush Bio.

Deși vedetele nu s-au confruntat cu probleme grave ale tenului, promovează cremele antiacnee care au provocat agravarea aspectului tenului, infecții sau arsuri.

Plush Bio a fost promovat și de către emisiuni de televiziune. Laboratorul de creație al Ioanei Marinescu a fost vizitat de către un reporter Kanal D pentru emisiunea Teo Show, care a transmis modul de realizare al cremelor. În laborator nu s-au luat măsuri de protecție, reporterul neavând bonetă sau mănuși.

O altă persoană publică, cu 1.9 milioane de urmăritori pe Instagram, Dorian Popa, este un apărător al acestui brand. În urma apariției scandalului acesta a postat un video în care merge și el în Laboratorul Plush Bio, de această dată echipat corespunzător, pentru a demonstra profesionalismul cu care se lucrează. Deși acesta a promovat brandul, susține că nu a folosit produsele antiacnee, ci doar pe cele care “reîmprospătează” fața.

Videoclipul a fost șters în cele din urmă.

Bianca Drăgușanu are de asemenea un contract de promovare cu acest brand pe care îl susține în continuare, în ciuda acestui scandal. Adelina Pestrițu a anunțat că a încheiat colaborarea cu Plush Bio.

Foarte multe vedete din România au contracte de promovare cu diferite branduri. Majoritatea nu specifică dacă sunt plătite pentru a face reclamă unor produse. Fanii influencerilor sunt astfel induși în eroare și tind să cumpere produsele pe care “le folosesc” idolii lor de pe internet.

Reţetele preparării produselor cosmetice Plush nu sunt respectate

Clientele brand-ului Plush Bio au sesizat şi faptul că produsele cometice nu sunt preparate în acelaşi mod pentru fiecare comandă. Multe produse ajung la destinatar în culori şi texturi diferite, în funcţie de lot. Ba mai mult decât atât, după scurt timp de la utilizare, acestea se brânzesc şi încep să prindă un miros urât, chiar dacă au fost păstrate în condiţiile indicate.

Ioana Marinescu a susţinut până acum că acest lucru se întâmplă deoarece personalizează după bunul plac fiecare produs, iar acesta ar fi motivul pentru care ajung în culori diferite la clienţi. Totuşi, respectând o reţetă exactă, un produs nu ar trebui să ajungă la o clientă în culoarea verde, iar la alta în albastru.

Într-un videoclip publicat pe pagina brand-ului, putem observa cum doamna farmacist prepară produsele după ochi, fără să ţină cont de gramaj sau ingredientele trecute în reţetă. Aceasta prepară masca botox like hibiscus şi susţine că foloseşte doar flori proaspete de hibiscus şi cu gel de acid hialuronic purcare are doar acid hialuronic şi vitamina E.

Cu toate acestea, reţeta acestei măşti este următoarea: Aqua, Tocopheryl Acetate, Phenoxyethanol/ Benzyl Alcohol/ Potassium Sorbate, Hibiscus Sabdariffa, Cellulose Gum/ Chondrus Crispus (Carrageenan) Extract/ Ceratonia Siliqua Gum & Sucrose.

Într-un alt videoclip putem să observăm acelaşi lucru – neglijarea gramajelor. Pe lângă acest lucru, chiar Ioana Marinescu spune că o să se mai gândească ce să mai pună în prepararea produsului, în timpul videoclipului.

Unde au dispărut dovezile de pe internet?

Cu cât a trecut mai mult timp, iar scandalul Plush Bio a luat amploare, au început să dispară anumite aspecte incriminatorii de pe site-ul brandului. În primă fază, înainte ca persoanele afectate de produse să vorbească deschis despre experienţa lor, pe site-ul Plush Bio apărea tratamentul minune în trei faze – faza 1 pentru acnee, faza 2 pentru acnee, faza 3 pentru acnee. Cu timpul, acestea s-au  schimbat în faza 1, faza 2, faza 3. În meniu apărea secţiunea ten cu impurităţi, dar în prezent e numită ten gras, iar produsele s-au evaporat de pe site-ul brand-ului. La fel şi în cazul retinolului.

Ioana Marinescu avea şi un canal de YouTube plin cu videoclipuri prin care îşi lăuda produsele. Acum canalul a disparut şi el.

La fel şi certificatele Plush Bio. Pe site-ul brandului erau postate certificate, unele expirate, altele nu, unele acreditate de firme private, iar altele fără acreditare. După un timp după ce mai multe persoane au început să vorbească despre efectele adverse ale produselor cosmetice, şi aceste certificate au dispărut de pe site.

Raspunsul Ioanei Marinescu

Am încercat să o contactăm pe doamna farmacist Ioana Marinescu pentru a putea relata povestea şi din punctul său de vedere. Marinescu nu ne-a răspuns, dar în schimb am primit o notificare de la avocaţii acesteia care avea ca scop împiedicarea trimiterii articolului spre publicare.

Le-am comunicat acestora că răspunsul primit nu poate să fie unul satisfăcător din punct de vedere jurnalistic deoarece nu am primit perspectiva doamnei Marinescu, ci doar nişte demersuri legale şi încercarea de a ne intimida. După acest mesaj nu am mai primit răspuns.

Scopul acestui material este de a relata fapte, realităţi, poveşti ale unor persoane care se simt neîndreptăţite. Faptul că am încercat să aflăm care este povestea doamnei farmacist arată dorinţa noastră de a transmite informaţiile într-un mod obiectiv, nepărtinitor, dându-le ambelor părţi ocazia de a vorbi deschis despre ceea ce li se întâmplă.

Material realizat de: Carmen Lucuţ, Paula Curetean

Editat de: Adrian Negulescu

Comentarii

comentarii