santa colaExistă reclame de Crăciun care, pe lângă menirea de creștere a vânzărilor, amintesc de bucuria de a fi înconjurat de cei dragi. Și de ceea ce a fost frumos în copilărie. Unul dintre brandurile care a reușit să-și creeze o identitate unică în preajma sărbătorilor de iarnă, este Coca-Cola. Compania s-a remarcat și datorită modului în care a construit relația consumator-producător.

Magia Crăciunului este mereu prezentă în campania de publicitate a brandului. Ideile interesante, ce au stat în garanția succesului băuturii de-a lungul timpului, aduc mereu un strop din esența sărbătorilor. Iarna vine mereu cu camioanele inscripționate cu Coca-Cola: imaginea e consacrată pentru perioada Crăciunului.

Unul dintre lucrurile interesante despre Coca-Cola, pe care probabil puțini îl știu, este faptul că Moș Crăciun este atât de cunoscut grație companiei. Imaginea modernă a Moșului voios, cu barbă albă și costum roșu, a devenit populară în 1931. Căutând o modalitate de a-și mări vânzările, compania a angajat un desenator, Haddon Sundblom, care a creat o serie de reclame memorabile, prin care a asociat Coca-Cola cu imaginea Moșului. Campaniile publicitare, realizate cu ocazia sărbătorilor, folosesc aceeași imagine a lui Moș Crăciun și astăzi. Pentru mulți americani, imaginea unui Moș Crăciun modern este asociată cu celebra băutură.

Brandul a popularizat și întreaga idee de magie a Crăciunului, cu luminițe, familie, urși polari ce beau Cola, admirând aurora boreală și binecunoscuta caravană, inovând toată percepția globală referitoare la Moș Crăciun.

În preajma sărbătorilor de iarnă, în fiecare an, consumatorii sunt surprinși într-un mod inedit de cea mai mare companie de băutură acidulată din lume, ce mulțumește pentru clipele pe care le-au împărtășit în timpul anului.

Reclamele au ca mesaj răspândirea spiritului Crăciunului, pe lângă cumpărarea unei sticle din băutură, pentru a te bucura cu adevărat de sărbători. Abordarea temperată, printr-o invitație asupra consumatorului, de a descoperi gustul sărbătorilor, a atras mereu publicul de toate vârstele. De la bunicii ce pornesc în aventura vieții (1999) alături de nepoți și o sticlă de Cola, la ideea creativă a unui glob de cristal (2010), prin care Moșul îi surprinde pe oameni și are grijă să le îndeplinească dorințele, reclamele mizează pe utilizarea caracterului emoțional. În acest an, s-au reîntors și urșii polari, printr-o serie de postere cu mesajul „Open happiness”. Brandul accentuează o tradiţie: Crăciunul este sărbătoarea care se petrece în familie.

O altă surpriză este lansarea unei noi sticle, menite să evidențieze relația strânsă pe care brandul o are cu sărbătorile. Sticla se transformă în cadou de Crăciun: în jurul ei există o bandă care, în momentul în care tragi de ea, se transformă într-o fundă.

În 2013, Caravana Coca-Cola a conceput și implementat campania „Și tu poți fi Moș Crăciun”, prin care va aduce Crăciunul într-un sat ce nu a fost niciodată ca-n povești. Compania va aprinde luminile în satul Pietroasele, din județul Buzău. Ales în urma propunerilor de pe Facebook, satul a fost lipsit în ultimii ani de magia sărbătorilor. Oricine poate dona lumină, prin conectarea telefonului mobil, în aparatul special destinat colectării de energie, din bateria acestuia. Caravana de Crăciun trece prin București, Timișoara, Cluj, Iași.

Cu Coca-Cola redescoperi de fiecare dată magia Crăciunului, redescoperi copilul din tine. Coca-Cola îl aduce mereu pe Moș Crăciun mai aproape de fiecare dintre noi, chiar și de cei care au uitat să mai fie copii.

Sursa foto: readybuzz.com