Ce (nu) stim despre meditatie

    0
    273

    Când aud de meditație, majoritatea își imaginează un omuleț îmbrăcat ciudat, care stă cu picioarele încrucișate și scoate sunete amuzante. Ei bine, ea nu se rezumă doar la atât.

    Meditation-at-home

    Se presupune că noi ar trebui să controlăm gândurile și emoțiile care ne copleșesc zilnic, nu invers. Și totuși, de câte ori nu te-ai simțit bombardat de idei atât de diferite, într-un timp atât de scurt, încât nici nu ai mai avut timp să le ordonezi și să reții măcar câteva dintre ele?

    Meditația e o practică mentală, o focalizare a atenției într-un singur punct, ce are ca scop relaxarea și autocunoașterea. Concentrându-ne într-o singură direcție, gândurile haotice, anxietatea și starea de tensiune generală sunt eliminate și înlocuite de ordine și autocontrol.

    Meditația a fost practicată încă din antichitate, ca o componentă a numeroaselor religii și credințe. Deși, în trecut, ea reprezenta o formă de înțelegere a forțelor mistice și de uniune cu divinitatea, astăzi nu mai este asociată cu paranormalul, ci este folosită în special pentru relaxare.

    Aceasta folosește detașarea completă de orice stare, gând sau obiect și concentrarea atenției asupra interiorului nostru. De multe ori, presupune inducerea unei stări emoționale, tocmai pentru a o putea analiza în detaliu (de exemplu, mânia), dar și cultivarea unor sentimente precum compasiunea sau armonia.

    Există numeroase tehnici de meditație, ce se bazează pe destinderea trupului. De cele mai multe ori, ea este combinată cu exercițiile yoga, pentru crearea legăturii dintre minte și corp.

    Yoga

    Concentrarea pe sunete este o formă foarte utilizată, majoritatea practicanților emițând sunetul ˶Om˝, sunetul ˶amuzant˝, de care vorbeam la început. În limba sanscrită, acesta înseamnă perfecțiune. De asemenea, tonurile bianurale sunt folosite adesea în cadrul meditației. Aceste sunete antrenează diferite frecvențe ale creierului și sunt folosite pentru relaxare, concentrare, imaginație sau chiar pentru un somn liniștit. O altă tehnică de meditație, pozitivă și revigorantă, este folosirea imaginației, crearea unei imagini mentale plăcute, fie că e vorba de un peisaj sau de retrăirea unei amintiri frumoase.

    Nu spune nimeni să faceți rost de o robă portocalie și să stați în poziția lotus ore întregi, până atingeți Nirvana. Chiar și zece minute de relaxare în pijamale pot contribui la o detașare de stresul cotidian.

    Sursă foto: timberlineknolls.com, yogaloft.com.au