Ce ascunde industria modei

0
342

„Nothing tastes as good as skinny feels”- Kate Moss

Este doar unul dintre principiile după care se ghidează industria aceasta a modei, o industrie care înșfacă banii mai ceva ca un aspirator. Și credeți că le pare rău? Ba bine că nu! Ne ademenesc mereu cu colecții noi, culori care ne fură ochii și must-have-uri pe care le cauți precum ai căuta comoara lui Tutankhamun. Nu mă înțelegeți greșit, iubesc moda, iubesc hainele și atunci când găsesc ceva care îmi place, îmi este imposibil să nu mut munții din loc ca să am acel lucru. Cu toate acestea, nu pot să trec cu vederea trucurile pe care le folosesc pentru ca noi să ne pierdem în acest miraj al hainelor. Este timpul să punem cărțile pe masă: industria modei este una dintre cele mai „necurate” fie că ne place să recunoaștem asta sau nu. Iată ceea ce ei nu vor ca tu să știi!

10428673_308423499339397_7459486710384682333_n
1. Industria modei este construită în așa fel încât să te facă să te simți „învechit” după o săptămână. În spatele fetelor frumoase care defilează mândru pe podium, dincolo de luxul și narcisismul care se promovează, există o întreagă strategie care se hrănește din dorința noastră de a ne încadra în tiparul impus de societatea în care trăim. Elizabeth Cline, în cartea sa „Overdressed: The Shockingly High Cost of Cheap Fashion”, vorbește despre cum reușesc companii bine cunoscute de noi precum Zara, H&M, Forever21 să ne ademenească cu prețuri mai „mici” decât ale concurenței. Aceste companii merg pe sistemul low quality/high volume, care se referă la o cultură a modei de masă, care se vrea a fi accesibilă și atrăgătoare pentru majoritatea dintre noi. Cline menționează că în timp ce lucra la această carte, H&M și Forever21 primeau marfă zilnic pentru a crea noi stiluri, în timp ce Topshop introducea săptămânal pe site 400 de look-uri noi.

sex-and-the-city-quotes-37
2. „Reducerile” nu sunt de fapt reduceri. Reducerile sunt visul oricărei fashioniste. Imaginați-vă un copil într-un magazin de dulciuri sau un bărbat într-o fabrică de bere. Așteptăm aceste discount-uri la fel cum așteaptă un student vacanța de vară. Americanii au o vorbă: „we butchered a pig, but nobody wanted bacon”. Ce vrea să însemne asta? Că de cele mai multe ori, noi, femeile, în acestă frenezie a reducerilor achiziționăm lucruri de care nu avem imediată nevoie sau chiar pe care nu le vom purta vreodată. Doar ideea de reduceri ne face să ne pierdem pentru moment rațiunea. Jay Hallstein afirma în „The Myth of the Maxxinista” următoarele: „Despite common belief, outlet clothing never enters a „regular” store and is most likely produced in an entirely different factory than the „regular” clothing”.  Așadar, când crezi că dai lovitura cu o achiziție de la un outlet… think again!

10540850_300709080110839_976620486015549103_n
3. Există chimicale periculoase în haine. Potrivit Centrului Sănătății pentru Mediu, multe companii populare încă au în stoc poșete, curele și pantofi contaminați cu plumb cu mult peste limita legală. Asta la câțiva ani după ce s-a semnat înțelegerea în care s-a decis cantitatea de metale grele care poate fi folosită în produsele lor.

4. Hainele sunt făcute să se destrame. Ar fi foarte simplu pentru noi să acoperim soarele cu un deget și să dăm uitării unul dintre cele mai importante detalii. Totul se rezumă la profit. Dacă ne punem în locul producătorilor pentru o secundă, am putea să înțelegem de ce urmăresc acest lucru întâi de toate. Din acest punct de vedere, raportul calitate-preț este cel care iese șifonat din această ecuație. Motivul pentru care hainele se deteriorează din ce în ce mai repede este simplu: producătorii trebuie să ne motiveze cumva să ne întoarcem în magazine, prin urmare, materialele din care se produc aceste haine lasă de dorit. Și cum să nu vrei să alertezi autoritățile, când asemenea „crime” se petrec chiar sub ochii noștri?

10469702_737535376307225_937549000104997612_n

Girls, no matter what they say, SHOP ‘TIL YOU DROP!

Sursă: huffingtonpost.com

Sursă foto: dumedemestecat.ro și tumblr.com