Conform ultimelor studii, populația României suferă de multiple afecțiuni, printre care obezitatea. Statisticele arată că doar o treime dintre locuitorii țării au o greutate normală, 31% fiind obezi și 35% supraponderali.

Diabetul zaharat este o altă problemă cu care se confruntă numeroși români, întrucât suntem pe locul doi în Europa în ceea ce privește prevalența diabetului. Medicii atrag atenția că, în cazul persoanelor supraponderale sau obeze, riscul de a se îmbolnăvi este mult mai ridicat. Astfel, se impune o alimentație sănătoasă. Desigur că nici exercițiile fizice nu trebuie neglijate.

Ce înseamnă o alimentație sănătoasă mai exact ?

În ziua de astăzi, majoritatea alimentelor sunt îmbâcsite de tot felul de pesticide cancerigene, de tot felul de aditivi ori de coloranți. Apare, astfel, binecunoscuta întrebare: ce mai este sănătos, cum putem preveni apariția diferitelor boli? Răspunsul nu este unul prea clar. Cu toate acestea, specialiștii ne recomandă o serie de alimente.

Cele mai frecvente afecțiuni endocrinologice, printre care și obezitatea sau diabetul zaharat, sunt determinate de o alimentație dezechilibrată, spun medicii. O bună funcționare a acestui sistem implică alimente neprocesate termic, precum fructele și legumele proaspete ori semințele oleaginoase: caju, fistic, alune de pădure, nuci. Legumele pot fi consumate într-o cantitate cât mai mare întrucât îți dau o senzație de sațietate și sunt și bogate în vitamine și minerale. Spanacul, broccolli, conopida ori varza ar trebui să se regăsească în dieta oricui. În schimb, excesul de grăsimi, dulciurile, produsele făinoase, precum și cele de tip fast-food, trebuie evitate cu orice preț.

Seleniul este de asemenea un antioxidant în metabolism, principalele surse fiind peștele, fructele de mare sau ouăle.

În ceea ce privește activitatea fizică, acesta este al doilea element important în menținerea unui stil de viață echilibrat. Exercițiile fizice regulate au un impact pozitiv asupra multor hormoni. Medicii spun că nivelul endorfinelor cu rol esențial în starea de bine a organismului crește de până la cinci ori în timpul exercițiilor fizice prelungite (durata peste 30 de minute). Cu alte cuvinte, mișcarea este binevenită oricând, la orice vârstă. Specialiștii recomandă exerciții cardio de trei ori pe săptămâna: jogging, înot, ciclism. În lipsă de timp ori de mijloace, mersul pe jos se dovedește a fi un substituent al exercițiilor fizice, demn de luat în calcul.

În egală măsură, consumul de lichide reprezintă un factor esențial. Zilnic, corpul pierde apă prin intermediul transpirației și nu numai, ceea ce înseamnă că pentru funcționarea corectă a organismului este necesară înlocuirea acestor cantități de apă prin consumul de lichide.

Sursa foto: pozeonline.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here