What the health

Toată lumea care mă cunoaște știe că sunt cea mai leneșă persoană din grup. Nu mă înțelege greșit, nu îmi e lene să muncesc sau să mă dau jos din pat, dar sunt unele lucruri pe care le neglijez din comoditate. În ultimul timp, din dorința de a fi cât mai productivă, mi-am pus sănătatea pe locul secund.

Asta înseamnă că singurul sport pe care l-am făcut a fost deplasatul de pe canapea la birou, cât despre mâncare, tot ce se putea prepara sub cinci minute era perfect. Abia de curând am observat că genul acesta de lifestyle m-a obosit până în punctul în care s-a dus toată productivitatea mea. Întâmplător, în aceeași perioadă am dat peste controversatul documentar de pe Netflix, What the health, care m-a făcut să încep schimbarea din modul în care am grijă de mine.

Poate pentru câțiva nu o să fie o surpriză, dar mulți încă mai cred în miturile alimentației, și asta datorită confuziei create în jurul lor. După ce am aflat din What the health, m-am decis să mă documentez mai amănunțit, deoarece filmul a și creat o întreagă controversă în rândul organizațiilor de sănătate din America. Așa am aflat cum stă treaba cu nutriția și dacă veganism-ul e o soluție actuală.

1.Dieta vegană nu-ți oferă destule proteine.

De obicei, un consum de calorii corespunzător înseamnă și asimilarea cantității de proteine necesare recomandate (56 – 70 grame pentru bărbații vegani, respectiv 46-58 grame pentru femei). Și calitatea proteinelor are un rol la fel de important în alimentație. Proteina vegetală conține mai puțin de 20 de aminoacizi, comparativ cu proteina animală, însă, în combinația potrivită reprezintă o alegere optimă.

Printre alimentele vegetale bogate în proteine se numără: fasolea, legumele verzi (spanacul, sparanghelul, broccoli, varza de Bruxelles), alunele, quinoa și ciupercile.

2.  Laptele întărește oasele.

Carne, lactate și alți demoni

În ciuda concepției clasice, laptele nu ne face oasele mai puternice și nu ne ferește de boli cum ar fi artrita sau osteoporoza. Mai mult, studiile efectuate de cercetătorii suedezi confirmă ca există o cauzalitate între consumul de lapte și un risc mai mare de fracturi.

Dieta vegană vine însă cu o soluție pentru a asigura nivelul de calciu din organism. Năutul, quinoa, fasolea și portocalele aduc un aport suficient de calciu, pe lângă faptul că reprezintă o sursă sănătoasă de proteine.

3.  Suntem făcuți să fim omnivori.

Fără doar și poate, putem consuma și digera carnea, însă acest lucru rămâne la latitudinea fiecărei persoane. Cu atât mai mult cu cât anatomia și fiziologia noastră corespunde mai mult cu cea a erbivorelor datorită danturii plate pentru mestecarea plantelor și acidului gastric mai puțin puternic pentru digestie.

Deloc surprinzător având în vedere că cimpanzeul, cea mai apropiată rudă a omului, își ia 97% din calorii din plante și restul de la insecte. Și dacă ne lăsăm orgoliul la o parte, oare ne putem aminti când a fost ultima dată când ne-am folosit caninii pentru a sfâșia hrana, când noi ne încurcăm la cele mai mici oscioare?

4.  Nu poți face sport de performanță fără a consuma carne.

Mulți sportivi țin diete care constau în platouri cu pui sau pește alături de câteva legume drept garnitură, pentru a fi mai puternici. Reîntorcându-ne la regnul animal, cele mai mari și mai puternice animale terestre sunt toate erbivore. Culturiști precum Wade Lightheart au demonstrat că se poate atinge performanța prin propriul efort, dar și cu ajutorul unei diete vegetale care presupune extragerea proteinelor din legume.

În alte circumstanțe, după 90 de minute din What the health în care am aflat fiecare obicei alimentar greșit pe care l-am urmat de o viață, aș fi reacționat diferit. E fake news, sau sigur e propagandă vegană sau mi-e prea lene să verific dacă e adevărat. Una peste alta, la finalul zilei am aflat că toată carnea pe care am consumat-o vreodată are efecte atât de cancerigene încât se poate spune că am fumat toată copilăria – și nu a fost deloc confortabil.

Trecând peste popularul trend de a fi vegan, voi schimba puțin macazul în ceea ce privește stilul meu de viață și voi începe prin a renunța la carne, că tot începe postul Paștelui. Tu ce părere ai? Ai renunța la atâtea pofte pentru o viață mai sănătoasă?

Surse info: „What the health”, sfatulmedicului.ro, medlife.ro, sportaholic.ro, nutritie.bio, whatthehealthfilm.com, ligiapop.ro

Surse foto: pinterest, imdb.com

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here