Percepţia asupra tinerilor în mass media este împărţită. Pe de o parte, cei care sunt şomeri sunt adesea portretizaţi ca fiind leneşi. Pe de alta, cei care chiar reuşesc să aibă ceva succes pe plan profesional sunt văzuţi ca fiind, în mod paradoxal, şi pretenţioşi, şi dispuşi să accepte oferte pe care alţii le-ar considera inferioare. Dar oare care este adevărul? Ce îşi doresc tinerii de la angajatori? Cât de pregătiţi se simt pentru scihimbările de pe piaţa muncii? Şi, cel mai important, care este viziunea tinerilor asupra mediului de afaceri?

De unde putem afla datele?

Dintr-un studiu efectuat de compania Deloitte pe un eşantion de peste 10.000 de tineri din generaţia Millenials proveniţi din 36 de ţări şi peste 1.000 de tineri din generaţia Z.

Cercetarea a clasificat prima categorie ca fiind cei născuţi între ianuarie 1983 şi decembrie 1994. A doua a fost considerată cea a oamenilor care s-au născut între ianuarie 1995 şi decembrie 1999.

Care sunt descoperirile celor de la Deloitte?

Percepţiile asupra mediului de afaceri tind să devină negative

Viziunea tinerilor asupra mediului de afaceri ia o turnură negativă când vine vorba de etică. Doar 48% dintre aceştia consideră că marile companii sunt etice. Cifre asemănătoare găsim şi la capitolul imaginii pe care le-o conferă liderii acestora: 47% dintre respondenţi consideră că afarceriştii se implică în procesul de îmbunătăţire al societăţii.

Ce priorităţi ar trebui să aibă firmele?

Ambele generaţii intervievate cred că succesul ar trebui să fie măsurat şi în alte calităţi decât cele financiare. În opinia tinerilor, reuşita ar trebui să mai fie măsurată şi în:

  1. capacitatea de a lăsa un impact pozitiv asupra societăţii şi mediului
  2. dezvoltarea unor idei, produse şi servicii inovative
  3. crearea de slujbe
  4. posibilitatea de a oferi dezvoltare profesională şi de a îmbunătăţi vieţile oamenilor
  5. accentul pus pe diversitate şi incluziune la locul de muncă

viziunea tinerilor asupra mediului de afaceriCât rămâne un tânăr la un loc de muncă? Cum păstrezi un boboc”  la firma ta?

…și acum urmează răspunsuri la care oricine s-ar identifica. Indiferent că a fost parte din eșantionul chestionat sau nu.

43% dintre respondenții din generația Millenials spun că nu s-ar vedea stând mai mult de doi ani la un loc de muncă. 28% nu s-ar vedea ca având aceeași slujbă mai mult de cinci ani.

Cifrele sunt și mai mari la generația Z. 61% dintre aceștia ar schimba mediul în doi ani dacă ar avea ocazia.

Dorința de a rămâne este motivată de recompensele financiare, flexibilitatea job-ului și diversitatea în rândul superiorilor.

Pentru ce nu se simt pregătite cele două generații?

În principiu, pentru schimbările pe plan tehnologic. Doar 36% dintre Millenials și 29% dintre cei din generația Z simt că au cunoștințele și abilitățile necesare pentru a avea succes.

Desigur, tinerii mai sunt interesați și de îmbunătățirea abilităților intrerpersonale, considerate esențiale pentru a avea succes în mediul de afaceri.

Viziunea tinerilor asupra mediului de afaceri poate fi găsită aici.

surse foto: obiectiv.info, deloitte.com

Comentarii

comentarii