persoanele fără adăpost, afiș

Muzeul Național de Artă al României lansează o nouă campanie, de data aceasta dedicată sensibilizării populației la problemele pe care persoanele fără adăpost le întâmpină în sezonul rece.

Intitulată „La adăpostul artei”, campania se va derula în perioada 12-29 februarie 2020 în parteneriat cu organizația Samusocial din România. MNAR își propune să atragă atenția într-un mod inedit, prin mijlocirea patrimoniului său, asupra vulnerabilității oamenilor străzii pe timpul iernii, încurajând vizitatorii să reflecteze și să ofere sprijin persoanelor fără locuință.

Ideea campaniei are la bază realizarea unei paralele neconvenționale între sculpturile amplasate în Curtea de Onoare a muzeului și persoanele fără adăpost. Spre deosebire însă de oamenii fără adăpost, fără venituri și cel mai adesea singuri, sculpturilor le poartă cineva de grijă zilnic. În plus, materialele acestor sculpturi le permit să reziste în condiții meteo vitrege, în timp ce oamenilor străzii aceleași condiții le pot fi fatale. Cu toate acestea, dacă în fața sculpturilor ne oprim pentru a le admira, pe lângă persoanele fără adăpost trecem prea adesea în viteză, indiferenți sau chiar incomodați.

În cadrul campaniei, sculpturile din Curtea de Onoare a MNAR vor deveni „ambasadori tăcuți” ai cauzei. Pentru a atrage atenția, mici accesorii vestimentare vor „încălzi” sculpturile, lângă care se vor găsi panouri informative despre activitatea Samusocial din România și despre modul în care doritorii pot ajuta oamenii fără adăpost.

„Stilistul” campaniei este Gianina Corondan, care a ales accesoriile vestimentare ce vor „îmbrăca” operele de artă în această perioadă.

Pe 12 februarie, cu ocazia lansării campaniei, MNAR va organiza o zonă specială unde se pot dona haine, urmând ca după această dată, toate donațiile să fie făcute direct la Centrul de Zi Samusocial din Șoseaua Grozăvești nr. 82 Bis, sector 6, București.

„Arta are și rolul de a naște întrebări, de a provoca discuții și de a ne face atenți la problemele societății. Muzeul Național de Artă al României deține cea mai importantă colecție de artă din țară și ne dorim să o valorificăm și în sensul în care, cu ajutorul ei, să dăm glas celor tăcuți și marginalizați, neglijați sau oprimați. Campania <<La adăpostul artei>> a luat naștere exact din această dorință.” a spus arh. Liviu Constantinescu, manager interimar MNAR.

Campania „La adăpostul artei” se înscrie în politica marilor muzee de a-și asuma și roluri care depășesc atribuțiile lor primordiale. Prin acțiunile și campaniile cu implicare socială pe care acestea le desfășoară, muzeele pot avea o reală contribuție pozitivă în comunitățile din care fac parte.

Despre Samusocial din România

„Samusocial din România are ca misiune salvarea oamenilor. Grupul nostru ţintă este reprezentat de persoanele adulte fără adăpost din Bucureşti. Cu toate acestea nu ne simţim limitaţi în ceea ce priveşte intervenţia. Îi ajutăm deopotrivă pe cei care ne-o cer şi pe cei care nu ne-o cer. Pe cei care ni se adresează, dar şi pe cei pe care echipele noastre mobile îi găsesc pe stradă. Îi ajutăm pe toţi cei aflaţi în suferinţă psihică sau fizică, în mod nediscriminatoriu. Misiunea noastră este aceea de a face lumea un loc mai bun!” spune Sabina Nicolae, director executiv Samusocial din România.

Comentarii

comentarii