Joi seară, în cadrul Galei PR Award, campania de comunicare pentru Concursul Enescu a fost distinsă cu două premii: Aur – marele premiu la categoria Comunicare în domeniul public și Argint la categoria Cultură, Artă, Fashion, Sport.

Campania de comunicare pentru ediția 2014 a Concursului Enescu, creată de OMA Vision pentru Artexim, organizatorul Concursului și Festivalului Enescu, a fost distinsă joi seară în cadrul Galei PR Award cu Aur – marele premiu la categoria Comunicare în domeniul public și Argint la categoria Cultură, Artă, Fashion, Sport.

În 2013, Guvernul a redus consistent finanțarea Festivalului și Concursului Internațional George Enescu, cel mai important brand cultural al României. Pentru a proteja Festivalul, Concursul a fost reprogramat pentru 2014, deși tradițional cele două evenimente aveau loc concomitent. Provocarea noastră a fost să comunicăm și să poziționăm Concursul Internațional George Enescu, separat de Festival, dar în cadrul brandului acestuia. De asemenea, să-l transformăm într-un prilej de bucurie pentru public și pentru iubitorii de muzică clasică. După ediția din 2014 a Concursului, autoritățile au decis ca Festivalul și Concursul să fie organizate de acum înainte separat, așa că ne vom bucura de câte un eveniment marca Enescu în fiecare an”, a declarat pe scena Galei PR Award Oana Marinescu, director de comunicare al Concursului și Festivalului Enescu.

România contează!” a fost mesajul acestei ediții a Concursului Enescu (1-27 Septembrie 2014), care a adus împreună deopotrivă parteneri naționali și internaționali, arătând puterea României de a deschide uși pentru tinerii artiști în muzica clasică internațională. Două televiziuni străine – France 24 și Mezzo – au fost parteneri media principali ai Concursului, Euronews l-a inclus în agenda sa culturală, iar rețeaua ICR și Ministerul Afacerilor Externe s-au alăturat evenimentului și au promovat înscrierile în Concurs în plan internațional.

Campania de comunicare a urmărit să arate felul în care Concursul Enescu este un eveniment prin care România contează cu adevărat – în viața artiștilor, a iubitorilor muzicii, în lumea muzicii clasice. Aceasta și-a propus să transforme Concursul într-un eveniment inspirațional, pornind de la valorile compozitorului, și să umanizeze competiția.

240 de tineri artiști din 36 de țări de pe 5 continente, cu 20% mai mult față de ediția trecută s-au înscris în Concurs. Au fost înregistrate, de asemenea, mai multe premiere: implementarea unui sistem de înscriere pentru public pe site-ul Concursului și Festivalului, www.festivalenescu.ro, în formulă occidentală, organizarea unui Concert de Gală, cu laureați din trecut ai Concursului (Alexandru Tomescu – România și Amir Tebenikhin – Kazahstan), recunoscuți pentru cariera lor, amplasarea unui ecran în fața Ateneului (transmisie live), amplasarea unui ecran cu transmisii live de la Concurs în fața Ateneului Român, precum și lansarea campaniei social media #SoulsofEnescu, care a inclus poveștile artiștilor participanți la Concurs legate de întâlnirea cu muzica lui George Enescu.

3.000 de oameni s-au înregistrat pe site-ul evenimentului pentru a face parte din publicul Concursului în doar 24 de ore. Site-ul a fost accesat în propriție aproape egale din România și de peste tot din lume: 55% din România, 6,27% din Germania, 5.80% din USA, 3.98% din Japonia etc, comunicarea fiind făcută atât în limba română, cât și în limba engleză, cu anunțarea rezultatelor Concursului în timp real. De asemenea, șapte artiști recunoscuți astăzi în plan internațional, care au debutat în cariera internațională datorită Concursului Enescu s-au alăturat campaniei și au vorbit despre importanța României și a Concrusului – Alexandru Tomescu, Remus Azoiței, Elisabeth Leonskaja etc. Au fost mai bine de 1.400 de materiale în presa națională despre Concursul Enescu, 221 de postări pe bloguri, 297 de postări pe Twitter și 1102 pe Facebook.

Următoarea ediție a Concursului Enescu va avea loc între 3 și 25 septembrie 2016. Artiști de marcă pe piața internațională au confirmat deja că vor face parte din juriul internațional: Jean Philippe Collard – Președintele juriului de pian, Natalia Gutmann li Arto Noras (Secțiunea Violoncel), Peter Ruzicka (Secțiunea Compoziție), aclamata violonistă de origine română Silvia Marcovici și singurul român angajat vreodată al Academiei Regale de Muzică din Londra, violonistul Remus Azoiței (Secțiunea Vioară).

OMA Vision este la al doilea an de colaborare cu Artexim. În 2013, firma de consultanță a creat și campania de comunicare pentru Festivalul Enescu, laureată, de asemenea, cu Aur la Gala PR Award.