black-friday-romaniaFenomenul Black Friday, sau Vinerea Neagră, a ajuns și în România de câțiva ani, din câte știu 2013 reprezintă al treilea an consecutiv de reduceri. Fenomenul a devenit rapid extrem de popular, pentru că multe magazine au oferit reduceri semnificative în această zi.

Deși suntem obișnuiți ca Black Friday să pice în ultima zi de vineri din luna noiembrie, ca și până acum, în 2013 lucrurile stau altfel în România. În mod normal, 29 noiembrie ar trebui să fie ziua marilor reduceri, pentru a se respecta tradiția internațională.

O serie de magazine mari din România, cum ar fi Emag, Evomag, Altex, Domo, Flanco, Koyos, precum și altele au anunțat înainte de data de 22 noiembrie, care a picat vineri, că vor fura startul acestui eveniment, care va avea loc cu o săptămână mai devreme. Totuși, o parte însemnată dintre magazine și retaileri va organiza pe 29 noiembrie perioada de reduceri, care poate ține o zi, cea de vineri, sau se poate prelungi și în weekend-ul ce urmează.

Early Black Friday

Ca și anul trecut, Flanco a avut trei zile consecutive de Black Friday, 22-24 noiembrie, cu prețurile comunicate oficial de joi, 21 noiembrie. Ofertele au fost bune, unele chiar foarte bune, dar stocurile din magazine nu au fost chiar suficiente, deși au fost mai mari decât anul trecut. De exemplu, un televizor LG Full HD de 32 inch a avut un preț de 1.000 lei, redus de la 1.350, o ofertă foarte bună, al cărei stoc s-a epuizat destul de repede. Cei de la eMAG au avut oferte multe și bune, iar stocurile au fost suficiente, în ciuda unui număr foarte mare de comenzi, așa cum era de așteptat. Altex au avut stocuri la diverse produse atât în magazinul online, cât și în magazinele din toată țara, anunțând online în dreptul fiecărei oferte disponibilitatea produsului. Celor de la Domo nu prea le-a mers site-ul, noroc că le-au funcționat magazinele. Curios să aflu ofertele, am vizitat magazinul din localitate, unde era o aglomerație suportabilă, deși din două în două minute cineva ieșea pe ușă cu un produs proaspăt achiziționat. Domo și-a propus să aibă șapte zile de reduceri, începând cu 22 noiembrie.

Cei de la Allview au avut o strategie pe care au adoptat-o într-o anumită măsură și alte magazine. Astfel, nu au mai scăzut deloc prețurile mai multor produse în ultimele câteva luni, pentru ca acum să le poată scădea brusc. Allview au aplicat acestă strategie cel puțin în cazul smartphone-urilor, unde am văzut reduceri de aprox. 20-30% la câteva modele. De exemplu, Allview V1 Viper a scăzut de la un preț identic cu cel de lansare de acum câteva luni, și anume 1.300 lei la 900 lei. Totuși, în acest caz este o ofertă bună.

Un magazin care și-a propus să aibă două campanii de reduceri este Quickmobile, cei care au reduceri in fiecare week-end, pe care ei îl numesc Quick-end.

Datorită stocurilor mult mai mari comparativ cu anii trecuți, Black Friday, care se ține în două zile de vineri în acest an în România, a fost unul reușit până acum. Rămâne de văzut ce se va întâmpla în această vineri.

Sursă foto: satmareanul.net