Jocul sinistru care se soldează cu sinuciderea – Balena albastră
Autoritățile locale din mai multe state se confruntă de ceva vreme cu o problemă îngrijorătoare soldată cu moartea a zeci de tineri, ca urmare a unui joc intitulat „Balena albastră” pornit din Rusia. Acest joc macabru a prin contur prin intermediul rețelelor de socializare și a prins în plasă diverși adolescenți, aceștia fiind îndemnați să adopte un comportament suicidal.
Conform statisticilor, s-a constat că „Balena albastră” a produs moartea a aproximativ 130 de tineri în ultimele 6 luni. Jocul sinistru constă în îndeplinirea unor sarcini pe parcursul a 50 de zile. Aceste îndemnuri sunt promovate de un așa-zis „administrator” care îi obligă pe tineri să trimită dovezi foto cu privire la îndeplinirea sarcinilor asumate pe un site. Jocul se câștigă prin sinucidere la finalul celor 50 de zile de „competiție”. Ce este tulburător reprezintă constrângerea și intimidarea adolescenților la sinucidere.
Doar în ultima săptămână au survenit 3 decese pe seama acestui joc. Pe 26 februarie, două adolescente în vârstă de 16 ani, Veronika Volkova și Yulia Kostantinova, s-au sinucis aruncându-se de la etaj ca urmare a depedenței create de acest joc macabru.


Jocul continuă să stârnească panică
Acest joc online a început să capete popularitate din ce în ce mai mare în rândul adolescenților și autoritățile din mai multe țări, precum Franța, Germania, Azerbaidjan au lansat deja campanii pentru a alarma publicul cu privire la pericolul la care sunt expuși cei care sunt atrași de Balena albastră.
Site-ul care promovează jocul și, implicit, regulile acestuia este VKONTAKE, o rețea de socializare din Rusia asemănătoare Facebook-ului. Astfel, tinerii sunt puşi să urmărească o zi întreagă filme de groază sau cu tentă psihedelică, să se trezească la ore neobişnuite în timpul nopții, respectiv la ora 04:20, să se mutileze fizic sau chiar să-și învingă frica urcându-se pe blocuri sau poduri înalte. Toate provocările trebuie îndeplinite purtând o mască pe faţă.
Potrivit specialiştilor, jocul beneficiază de o promovare acerbă în mediul online din Rusia, fiind produse meme-uri, conţinut suicidal, iar brandul promovat este „moartea”. Denumirea jocului este în strânsă legătură cu comportamentul balenei albastre, care, conform diverselor teorii, s-ar sinucide prin eșuare pe plaje.
Surse foto: stirileprotv.ro, Perfect Imperfect