50 de tineri, din 6 ţări europene, împreună cu 8 lideri decizionali, s-au implicat activ în formularea unei politici de tineret cu privire la importanța implicării tinerilor în procesul de reducere, reutilizare și reciclare a deșeurilor în proiectul “Reduce, Reuse, Recycle”

Asociația Young Europe Society anunţă încheierea proiectului “Reduce, Reuse, Recycle”, finanţat prin programul Comisiei Europene, Erasmus+. Proiectul a avut ca scop facilitarea unui dialog structurat între 50 de tineri din 6 țări europene şi 8 lideri decizionali pentru a formula o politică de tineret ce a vizat conștientizarea tinerilor asupra importanței procesului de reducere, reutilizare și reciclare a deșeurilor.

Young Europe Society a implementat în  perioada august 2015- aprilie 2016 proiectul “Reduce, Reuse, Recyle” împreună cu organizaţii din 6 ţări membre ale Uniunii Europene. Prin intermediul acestui proiect, reprezentanţii organzaţiilor non-profit au avut ca obiectiv organizarea unei întâlniri transnaționale de tineret ce s-a desfăşurat în perioada 9-18 octombrie 2015, în localitatea Homorod, județul Harghita, România reunind 50 de participanţi şi 8 lideri decizionali. Într-un context de învăţare non-formal, participanţii au fost încurajaţi să se implice activ alături de liderii decizionali în promovarea unui comportament ecologic, printr-o reprezentație EcoBatucada în comunitatea locală din Miercurea Ciuc, au creat şi organizat o expoziţie de artă de mediu cu materiale naturale şi au experimentat metode de simulație participativă pentru a dezbate și formula o rezoluție de politică de tineret în domeniul protejării mediului.

????????????????????????????????????

Acest proiect a vizat creșterea vizibilității politicii de mediu a Uniunii Europene, în domeniul deșeurilor, prin familiarizarea participanților cu cele trei concepte folosite în strategia de colectare și distrugere a deșeurilor: reducere, reciclare și refolosire. La această întâlnire au fost invitaţi 8 lideri decizionali în domeniul de tineret, lucrători de tineret, reprezentanți ai Prefecturii Harghita, precum şi doi experți ce au contribuit la realizarea unui studiu academic ce a vizat importanța implicării tinerilor în dezvoltarea politicilor de tineret.

Metodele de educaţie non-formală aplicate în cadrul mobilităţii au fost de tip activ participative: jocul de rol, Artă de mediu, EcoBatucada, învăţare prin a face (metoda experimentală), sesiuni de reflectare, învăţare individuală, participare activă în cadrul unui grup, prezentări publice.

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here