Anxietate și depresie în sesiune

Anxietate și depresie în sesiune: sfaturi pentru situații de criză

Anxietate și depresie în sesiune…

Există multe glume pe tema sesiunii. Mulți vor să afle cum să copieze, alții cum să învețe. Alții vor doar filme și jocuri pentru a evita să-și repete cursurile. Însă, recent, am fost inspirată să tratez partea serioasă și, pentru unii, devastatoare a sesiunii.

Dacă ești stresat de prea multe examene, simți că nu te descurci sau că îți vei dezamăgi familia, este esențial să nu renunți și să nu lași aceste stări să te acapareze. Dacă vei reuși să ieși din zona de anxietate și depresie în sesiune, vei putea, cel mai probabil, să te concentrezi și să realizezi că încă există speranță.

Iată câteva sfaturi pentru a face față stărilor de anxietate și depresie în sesiune:

1. Anxietate

  • Prepară o băutură caldă și savureaz-o încet. Concentrează-te pe fiecare detaliu: de la miros și gust, până la greutatea, forma și culorile cănii.
  • Respiră rar și adânc. Încearcă să numeri în același timp.
  • Un duș te va reenergiza pentru a putea să înveți din nou.
  • O baie nu este recomandată dacă încă încerci să memorezi. Totuși, ea poate fi o soluție perfectă pentru a te calma și a te ajuta să ai un somn odihnitor înainte de ziua în care ai examen.
  • Fă o plimbare în natură. Analizează tot ceea ce vezi și auzi.
  • Dacă ești agitat, redirecționează-ți energia negativă rupând câteva hârtii sau lovind un obiect moale care nu te poate răni. Dacă nu stai la cămin, mai ai posibilitatea să arunci cuburi de gheață în baie.

2. Depresie

  • Fă o baie rece. Căldura nu te va ajuta decât să te deconectezi și mai puternic de la realitate.
  • Limitează-te doar la discuții cu acei oameni pe care-i știi că te încurajează. Dacă ai părinți severi, poate ar fi mai bine să vorbiți mai rar pe timpul sesiunii.
  • Ascultă melodii care te motivează și îți dau speranță.
  • Evită mediile care îți dau o stare negativă. Dacă nu îți place colegul/colega de cameră, încearcă să înveți la un prieten apropiat sau chiar în sala de lectură a unei biblioteci.
  • Scrie pe o hârtie lucrurile care te deranjează și așteptările tale. Dacă le vei avea în față, delimitate clar, îți va fi mai ușor să le analizezi și să îți dai seama ce poți să îmbunătățești.
  • Nu îți refuza nimic. Intră în primul magazin și cumpără orice aliment de care îți este poftă. Dieta nu contează.
  • Ține minte că este important să supraviețuiești acestui moment.
  • Nu fi rușinat să ceri ajutor. Recomand aplicația HelpApp, unde consilierii te vor sfătui cum să treci peste această stare.
  • În cazuri extreme, sună întotdeauna la 112.

Aceste sfaturi sunt măsuri temporare, nu soluții. Dacă stările negative persistă, ar fi indicat să contactezi specialiști, familia sau prietenii.

Nu uita, sesiunea o să treacă, iar totul va fi bine. Fii sigur că vei supraviețui ca să îți poți vedea visele devenind realitate.

Notele nu te definesc. Viața ta este mai importantă.

sursă foto: studentdinprovincie.ro

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here