Aniversări, monștri sacri, proiecții sold out. Vineri începe Les Films de Cannes à Bucarest .13

0
48
Aniversări, monștri sacri, proiecții sold out. Vineri începe Les Films de Cannes à Bucarest .13

După marele succes al ediţiei precedente cu 88 de minute cu Victor Rebengiuc, o gală care-şi
propunea să aniverseze un artist legendar printr-o discuţie intimă şi pasionantă despre ale
vieţii şi ale artei, acum spectatorii vor avea ocazia să o întâlnească pe minunata Tora
Vasilescu.
La împlinirea a 71 de ani, Les Films de Cannes à Bucarest invită publicul la un eveniment
care-i va pune în evidenţă toate faţetele personalităţii sale fascinante, intitulat 71 de minute
cu Tora Vasilescu. Gala va fi precedată de proiecţia capodoperei lui Mircea Daneliuc, Probă
de microfon, pe 26 octombrie la Cinemateca Eforie.
„În meseria asta a noastră, numai talentul nu ajunge”, spunea îndrăgita actriţă care a
detonat fiecare rol cu vitalitatea şi autenticitatea sa. „Oricât har ai avea de la mumă, mai
trebuie şi experienţă şi foarte multă muncă. Să te expui în faţa aparatului de filmat se învaţă.
Să reuşeşti într-o clipă anume şi în condiţii anume, care sunt cu totul altele decât ale scenei,
să-ţi expui punctul de vedere asupra unei relaţii umane (pentru că asta e un personaj, nu un
punct de vedere) se învaţă. În asta stă, cred, nobleţea profesiei de actor”, mărturisea actriţa.
Regizorii (de la Tatos, la Bocăneţ, la Pintilie sau la Mărăscu) au distribuit-o constant în film,
teatru şi televiziune. Publicul a adorat-o, criticii au aplaudat-o. „La Tora Vasilescu, vibraţia
este starea naturală. Privirile vibrează – trist sau sperios sau curios -, zâmbetul vibrează –
timid sau îndrăzneţ sau copilăros, vocea vibrează în tonuri reci, seci sau dimpotrivă tandre,
dar mai ales tăcerile. (…) Tăcerile Torei Vasilescu vibrează pe toată scara şi la toate
intensităţile sentimentelor omeneşti, şi atât de antisentimentalele ei. personaje sunt mereu
bruiate – minunat bruiaj – de acest temperament artistic făcut parcă special să vibreze astfel
în toate felurile, în toate stările”, scria Eva Sîrbu în Magazin estival 1980, citată de publicaţia
Aarc.ro.
Gala 71 de minute cu Tora Vasilescu este prezentată de Catena.
Și la această ediție revine mult așteptata Zi de Aur care reunește anul acesta filmele
premiate cu Palme d’Or – Triangle of Sadness, Camera d’Or – War Pony la Cannes și Ursul
de Aur – Alcarràs la Berlin.
War Pony, câştigător al prestigiosului Caméra d’Or acordat celui mai bun film de debut
prezentat la Cannes, e o poveste entuziasmantă despre dragoste şi bani într-o rezervaţie cu
americani nativi. „Tandrețea, înțelepciunea și instinctul de supraviețuire a doi adolescenți de
sex masculin sunt superb observate în lungmetrajul de debut al actorului devenit regizor
Riley Keough”, scrie The Guardian.
Unul dintre cele mai discutate filme la Cannes anul acesta, Triangle of Sadness va putea fi
văzut, în premieră națională, în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest de către cei mai
harnici dintre cinefili. Vestea bună pentru cei care nu au mai reușit să rezerve bilete este că
filmul distribuit de Independența Film va putea fi văzut și în cinematografe.

În Alcarràs aprape că „poți simți mirosul toropelii mijlocului de vară care plutește de-a lungul
întregului film” observa Variety după premiera filmului la Berlinale.
Din moşi-strămoşi, familia Solé îşi petrece vara culegând piersici în livada din sătucul catalan
Alcarràs. Dar recolta din acest an ar putea fi ultima, pentru că familia riscă evacuarea după
ce noul proprietar al terenului plănuieşte să taie piersicii şi să monteze în loc panouri solare.
Vestea dezbină familia şi, pentru prima oară, membrii ei trebuie să înfrunte un viitor nesigur
şi riscul să piardă mai mult decât casa unde au locuit de generaţii. Filmul este distribuit în
România de Bad Unicorn.
Godard, recent dispărutul gigant al cinematografiei nu numai că a ajutat la lansarea Noului
Val Francez, dar a schimbat pentru totdeauna limbajul filmic. Iată cum îşi începea tributul
reputata publicaţie Indiewire: „Cel mai mare cineast din lume a murit. Iar acesta este un titlu
pe care Jean- Luc Godard l-a deținut pentru foarte mult timp. Influența sa asupra formei și
limbajului cinematografic din ultimii 60 de ani a fost fundamentală, dar cele mai bune filme
ale lui cineastului nu sunt piese de muzeu care să fie studiate: ele sunt vibrante, energice,
sexy, pline de culoare, fum și umbre crepusculare care te învăluie. Sunt vii. Și vor continua să
fie, deși creatorul lor nu mai este.”
La Les Films de Cannes à Bucarest .13 ne reamintim de geniul godardian cu Le mépris. „Nu
vorbește despre nimic altceva decât despre cinema-ul în sine, ceea ce devine puțin obositor,
dacă nu ești unul dintre acei oameni cărora le place să vadă un film pentru a bifa referințele
la altele. Cu toate acestea, este un fel de capodoperă”, postula Daily Telegraph. „Ne
transportă într-o altă epocă: o lume de la începutul anilor ’60, în care clasicismul trecutului…
este juxtapus cu goliciunea și plictiseala culturii moderne.” – Chicago Tribune.
Alături de fraţii Dardenne, de Arnaud Desplechin şi de Stéphane Brizé, alt cineast gigant
celebrat la această ediţie este iconoclastul şi încă şocantul Pier Paolo Pasolini. Spectatorii vor
putea vedea una dintre capodoperele absolute ale anilor ’60, Accatone, cu care
controversatul regizor a irumpt pe scena internaţională, un film care şi astăzi fascinează,
frapează, inconfortează, debusolează. Pentru a-l înţelege mai bine pe Pasolini, omul şi
artistul, este obligatoriu să vedeţi superbul documentar realizat de Andrei Ujică, 2 Pasolini
care va fi prezentat în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest înainte de proiecția filmului Il
vangelo secondo Matteo de pe 21 octombrie, ora 18:30 la Cinemateca Eforie.
Pier Paolo Pasolini a vrut să filmeze pelicula sa despre Iisus, Il Vangelo secondo Matteo
(1964), chiar în Țara Sfântă. Dar, în timpul unei călătorii de documentare, a devenit clar că
acest lucru este imposibil: lumea modernă devenise vizibilă în prea multe locuri. Andrei Ujică
împletește imagini din această vizită, în care Pasolini admiră peisajul deșertic împreună cu
consilierul său de la Vatican, Don Andrea Carraro, cu fragmente din Il Vangelo secondo
Matteo.
Ujica juxtapune imagini ale unei mări din ce în ce mai furtunoase cu un citat din film (care
provine din Evanghelia după Matei), în care Iisus avertizează împotriva ipocriziei avocaților și
a fariseilor. Muzica care însoțește genericul de final, „Hit ‘em Up” a lui 2Pac Shakur, adaugă
un strat surprinzător de semnificație acestui comentariu poetic de 11 minute despre filmul
lui Pasolini.

Graţie celor 12 versiuni de până acum, Les Films de Cannes à Bucarest a devenit unul dintre
evenimentele esenţiale ale toamnei culturale româneşti, iar publicul său a crescut
impresionant de la o ediţie la alta. Anticiparea şi freamătul cinefil care îl precede se amplifică
de la an la an. În 2022, avem deja proiecţii epuizate la puţin timp după ce biletele s-au pus
în vânzare. Triangle of Sadness, Metronom, Close sau Decision to Leave sunt câteva dintre
filmele sold out. Aşadar, grăbiţi-vă să vă achiziţionaţi bilete la alte titluri fabuloase din
selecţie, la care încă mai sunt locuri disponibile.
Spotul ediției de anul acesta poate fi urmărit pe: https://youtu.be/XiVcufRSbSQ
Proiecţia de pe 21 octombrie a lui La Montagne, în regia lui Thomas Salvador, o fabulă eco,
simbolică şi picturală şi una dintre cele mai atipice şi surprinzătoare pelicule din acest an de
la Cannes, va fi urmată de o dezbatere cu regizorul și Mihai Zotta de la Conversation
Carpathia despre conservarea mediului.
Cu Trois Souvenirs de ma Jeunesse aveţi ocazia să descoperiţi un cineast iconoclast (Arnaud
Desplechin), comparat adesea cu gigantul literar Marcel Proust şi unul dintre filmele
franţuzeşti “cult”.
În răvăşitorul The Natural History of Destruction, Sergei Loznitsa pune din nou întrebări
foarte actuale şi percutante: este acceptabil moral să te foloseşti de populaţia civilă pentru a
înclina balanţa forţelor într-un război? Este acceptabilă distrugerea în masă întru apărarea
vreunui ideal superior?
Armageddon Time e un film autobiografic al aclamatului cineast american James Gray, o
poveste profund personală de maturizare despre puterea familiei și urmărirea generaţională
a visului american. Pelicula beneficiază de o distribuție de excepție, printre care se numără
Anthony Hopkins, Anne Hathaway și Jeremy Strong.
Frère et soeur cel mai nou film al incinfundabilului Arnaud Desplechin câștigă credibilitate și
relevanță și ca epilog (sau regândire matură) a temelor din trecut ale cineastului, amintindu-
ne cât de puțini regizori au sensibilitatea, originalitatea și înzestrările sale literare.
O altă bijuterie umanistă a familiei Dardenne, Tori et Lokita își plasează personajele în
centrul unei drame sfâșietoare, insistând în același timp asupra demnității lor. „La fel ca cele
mai bune dintre operele lor, până şi cele mai simple acțiuni sunt înzestrate cu o intensitate
care îți taie respirația” nota Indiewire.
Din dorința de a-şi regăsi originile, Freddie, în vârstă de 25 de ani, se întoarce pentru prima
dată în Coreea de Sud, unde s-a născut înainte de a fi adoptată și crescută în Franța. Retur à
Séoul e un film captivant şi imprevizibil, o perspectivă memorabilă asupra unei identităţi
culturale complicate.
În Les Pires, o filmare are loc în oraşul Picasso, din suburbiile din nordul Franței. În timpul
castingului, patru adolescenți, Lily, Ryan, Maylis și Jessy, sunt aleși pentru a juca în film.
Toată lumea din cartier este surprinsă: de ce să-i ia doar pe „cei mai răi”? O reflecție asupra
modului de a surprinde viața. „Profund pătrunzător, Les Pires este deopotrivă cerebral și

emoțional, punând întrebări și lăsându-ne să tragem propriile concluzii. O realizare
remarcabilă a cinematografiei și a compasiunii umane.” – AwardsWatch.
Și în acest an Les Films de Cannes ajunge mai aproape de spectatorii din țară prin edițiile
locale de la Cluj-Napoca (21-23 octombrie), Arad (26-28 octombrie), Timișoara (28-30
octombrie) și Iași (18-20 noiembrie).
Programul complet al festivalului, informații despre filme și invitați, pot fi găsite pe
www.filmedefestival.ro. Biletele pot fi cumpărate online de pe www.eventbook.ro unde
găsiți și toate detaliile despre promoții și reduceri, sau la casele de bilete ale
cinematografelor și caseriile Eventbook. 

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest este prezentat de Orange România, partener de
tradiție al evenimentului.
Inspirat de: UniCredit Bank
Cu sprijinul: Catena, Apa Nova, Groupama, Sun Wave Pharma
Proiect cultural finanțat de: Centrul Naţional al Cinematografiei, SACD / Société des
Auteurs et Compositeurs Dramatiques, Ambasada Franței și Institutul Francez din
România, Institutul Cultural Român, Dacin Sara, Institutul Italian de Cultură, Ambasada
Suediei în România
Proiect co-finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului
București afectiv 2022. Pentru informații detaliate despre programul de finanțare al
Primăriei Municipiului București prin ARCUB, puteți accesa www.arcub.ro.
Parteneri: Renault, Mercure Hotels, Avanpost, Abator, Cinema Muzeul Țăranului, Arhiva
Națională de Filme – Cinemateca Română, Universitatea Națională de Artă Teatrală și
Cinematografică ‘IL Caragiale’, Europa Cinemas, Boiler Coffee Shop, Aparterre, Air France
KLM DELTA, LOKAL
Parteneri media principali: Radio Guerrilla, TVR, Agerpres
Parteneri media: Cinemagia, Zile și Nopți, Cinemap, Libertatea, News.ro, Films in Frame,
Ziarul Metropolis, Film Menu, iQAds, Smark, A List Magazine, Igloo, Urban.ro, LiterNet,
Elle, The Institute, Vice, Observator Cultural, AARC – All About Romanian Cinema, Movie
News, CineFan, Munteanu, Cinefilia, CineGhid, Radio România Cultural, Senso TV, Tonica,
Antena PLAY.
Partener cultural: RFI România

**Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Primăriei
Municipiului Bucureşti sau ARCUB.

După marele succes al ediţiei precedente cu 88 de minute cu Victor Rebengiuc, o gală care-şi
propunea să aniverseze un artist legendar printr-o discuţie intimă şi pasionantă despre ale
vieţii şi ale artei, acum spectatorii vor avea ocazia să o întâlnească pe minunata Tora
Vasilescu.
La împlinirea a 71 de ani, Les Films de Cannes à Bucarest invită publicul la un eveniment
care-i va pune în evidenţă toate faţetele personalităţii sale fascinante, intitulat 71 de minute
cu Tora Vasilescu. Gala va fi precedată de proiecţia capodoperei lui Mircea Daneliuc, Probă
de microfon, pe 26 octombrie la Cinemateca Eforie.
„În meseria asta a noastră, numai talentul nu ajunge”, spunea îndrăgita actriţă care a
detonat fiecare rol cu vitalitatea şi autenticitatea sa. „Oricât har ai avea de la mumă, mai
trebuie şi experienţă şi foarte multă muncă. Să te expui în faţa aparatului de filmat se învaţă.
Să reuşeşti într-o clipă anume şi în condiţii anume, care sunt cu totul altele decât ale scenei,
să-ţi expui punctul de vedere asupra unei relaţii umane (pentru că asta e un personaj, nu un
punct de vedere) se învaţă. În asta stă, cred, nobleţea profesiei de actor”, mărturisea actriţa.
Regizorii (de la Tatos, la Bocăneţ, la Pintilie sau la Mărăscu) au distribuit-o constant în film,
teatru şi televiziune. Publicul a adorat-o, criticii au aplaudat-o. „La Tora Vasilescu, vibraţia
este starea naturală. Privirile vibrează – trist sau sperios sau curios -, zâmbetul vibrează –
timid sau îndrăzneţ sau copilăros, vocea vibrează în tonuri reci, seci sau dimpotrivă tandre,
dar mai ales tăcerile. (…) Tăcerile Torei Vasilescu vibrează pe toată scara şi la toate
intensităţile sentimentelor omeneşti, şi atât de antisentimentalele ei. personaje sunt mereu
bruiate – minunat bruiaj – de acest temperament artistic făcut parcă special să vibreze astfel
în toate felurile, în toate stările”, scria Eva Sîrbu în Magazin estival 1980, citată de publicaţia
Aarc.ro.
Gala 71 de minute cu Tora Vasilescu este prezentată de Catena.
Și la această ediție revine mult așteptata Zi de Aur care reunește anul acesta filmele
premiate cu Palme d’Or – Triangle of Sadness, Camera d’Or – War Pony la Cannes și Ursul
de Aur – Alcarràs la Berlin.
War Pony, câştigător al prestigiosului Caméra d’Or acordat celui mai bun film de debut
prezentat la Cannes, e o poveste entuziasmantă despre dragoste şi bani într-o rezervaţie cu
americani nativi. „Tandrețea, înțelepciunea și instinctul de supraviețuire a doi adolescenți de
sex masculin sunt superb observate în lungmetrajul de debut al actorului devenit regizor
Riley Keough”, scrie The Guardian.
Unul dintre cele mai discutate filme la Cannes anul acesta, Triangle of Sadness va putea fi
văzut, în premieră națională, în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest de către cei mai
harnici dintre cinefili. Vestea bună pentru cei care nu au mai reușit să rezerve bilete este că
filmul distribuit de Independența Film va putea fi văzut și în cinematografe.

În Alcarràs aprape că „poți simți mirosul toropelii mijlocului de vară care plutește de-a lungul
întregului film” observa Variety după premiera filmului la Berlinale.
Din moşi-strămoşi, familia Solé îşi petrece vara culegând piersici în livada din sătucul catalan
Alcarràs. Dar recolta din acest an ar putea fi ultima, pentru că familia riscă evacuarea după
ce noul proprietar al terenului plănuieşte să taie piersicii şi să monteze în loc panouri solare.
Vestea dezbină familia şi, pentru prima oară, membrii ei trebuie să înfrunte un viitor nesigur
şi riscul să piardă mai mult decât casa unde au locuit de generaţii. Filmul este distribuit în
România de Bad Unicorn.
Godard, recent dispărutul gigant al cinematografiei nu numai că a ajutat la lansarea Noului
Val Francez, dar a schimbat pentru totdeauna limbajul filmic. Iată cum îşi începea tributul
reputata publicaţie Indiewire: „Cel mai mare cineast din lume a murit. Iar acesta este un titlu
pe care Jean- Luc Godard l-a deținut pentru foarte mult timp. Influența sa asupra formei și
limbajului cinematografic din ultimii 60 de ani a fost fundamentală, dar cele mai bune filme
ale lui cineastului nu sunt piese de muzeu care să fie studiate: ele sunt vibrante, energice,
sexy, pline de culoare, fum și umbre crepusculare care te învăluie. Sunt vii. Și vor continua să
fie, deși creatorul lor nu mai este.”
La Les Films de Cannes à Bucarest .13 ne reamintim de geniul godardian cu Le mépris. „Nu
vorbește despre nimic altceva decât despre cinema-ul în sine, ceea ce devine puțin obositor,
dacă nu ești unul dintre acei oameni cărora le place să vadă un film pentru a bifa referințele
la altele. Cu toate acestea, este un fel de capodoperă”, postula Daily Telegraph. „Ne
transportă într-o altă epocă: o lume de la începutul anilor ’60, în care clasicismul trecutului…
este juxtapus cu goliciunea și plictiseala culturii moderne.” – Chicago Tribune.
Alături de fraţii Dardenne, de Arnaud Desplechin şi de Stéphane Brizé, alt cineast gigant
celebrat la această ediţie este iconoclastul şi încă şocantul Pier Paolo Pasolini. Spectatorii vor
putea vedea una dintre capodoperele absolute ale anilor ’60, Accatone, cu care
controversatul regizor a irumpt pe scena internaţională, un film care şi astăzi fascinează,
frapează, inconfortează, debusolează. Pentru a-l înţelege mai bine pe Pasolini, omul şi
artistul, este obligatoriu să vedeţi superbul documentar realizat de Andrei Ujică, 2 Pasolini
care va fi prezentat în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest înainte de proiecția filmului Il
vangelo secondo Matteo de pe 21 octombrie, ora 18:30 la Cinemateca Eforie.
Pier Paolo Pasolini a vrut să filmeze pelicula sa despre Iisus, Il Vangelo secondo Matteo
(1964), chiar în Țara Sfântă. Dar, în timpul unei călătorii de documentare, a devenit clar că
acest lucru este imposibil: lumea modernă devenise vizibilă în prea multe locuri. Andrei Ujică
împletește imagini din această vizită, în care Pasolini admiră peisajul deșertic împreună cu
consilierul său de la Vatican, Don Andrea Carraro, cu fragmente din Il Vangelo secondo
Matteo.
Ujica juxtapune imagini ale unei mări din ce în ce mai furtunoase cu un citat din film (care
provine din Evanghelia după Matei), în care Iisus avertizează împotriva ipocriziei avocaților și
a fariseilor. Muzica care însoțește genericul de final, „Hit ‘em Up” a lui 2Pac Shakur, adaugă
un strat surprinzător de semnificație acestui comentariu poetic de 11 minute despre filmul
lui Pasolini.

Graţie celor 12 versiuni de până acum, Les Films de Cannes à Bucarest a devenit unul dintre
evenimentele esenţiale ale toamnei culturale româneşti, iar publicul său a crescut
impresionant de la o ediţie la alta. Anticiparea şi freamătul cinefil care îl precede se amplifică
de la an la an. În 2022, avem deja proiecţii epuizate la puţin timp după ce biletele s-au pus
în vânzare. Triangle of Sadness, Metronom, Close sau Decision to Leave sunt câteva dintre
filmele sold out. Aşadar, grăbiţi-vă să vă achiziţionaţi bilete la alte titluri fabuloase din
selecţie, la care încă mai sunt locuri disponibile.
Spotul ediției de anul acesta poate fi urmărit pe: https://youtu.be/XiVcufRSbSQ
Proiecţia de pe 21 octombrie a lui La Montagne, în regia lui Thomas Salvador, o fabulă eco,
simbolică şi picturală şi una dintre cele mai atipice şi surprinzătoare pelicule din acest an de
la Cannes, va fi urmată de o dezbatere cu regizorul și Mihai Zotta de la Conversation
Carpathia despre conservarea mediului.
Cu Trois Souvenirs de ma Jeunesse aveţi ocazia să descoperiţi un cineast iconoclast (Arnaud
Desplechin), comparat adesea cu gigantul literar Marcel Proust şi unul dintre filmele
franţuzeşti “cult”.
În răvăşitorul The Natural History of Destruction, Sergei Loznitsa pune din nou întrebări
foarte actuale şi percutante: este acceptabil moral să te foloseşti de populaţia civilă pentru a
înclina balanţa forţelor într-un război? Este acceptabilă distrugerea în masă întru apărarea
vreunui ideal superior?
Armageddon Time e un film autobiografic al aclamatului cineast american James Gray, o
poveste profund personală de maturizare despre puterea familiei și urmărirea generaţională
a visului american. Pelicula beneficiază de o distribuție de excepție, printre care se numără
Anthony Hopkins, Anne Hathaway și Jeremy Strong.
Frère et soeur cel mai nou film al incinfundabilului Arnaud Desplechin câștigă credibilitate și
relevanță și ca epilog (sau regândire matură) a temelor din trecut ale cineastului, amintindu-
ne cât de puțini regizori au sensibilitatea, originalitatea și înzestrările sale literare.
O altă bijuterie umanistă a familiei Dardenne, Tori et Lokita își plasează personajele în
centrul unei drame sfâșietoare, insistând în același timp asupra demnității lor. „La fel ca cele
mai bune dintre operele lor, până şi cele mai simple acțiuni sunt înzestrate cu o intensitate
care îți taie respirația” nota Indiewire.
Din dorința de a-şi regăsi originile, Freddie, în vârstă de 25 de ani, se întoarce pentru prima
dată în Coreea de Sud, unde s-a născut înainte de a fi adoptată și crescută în Franța. Retur à
Séoul e un film captivant şi imprevizibil, o perspectivă memorabilă asupra unei identităţi
culturale complicate.
În Les Pires, o filmare are loc în oraşul Picasso, din suburbiile din nordul Franței. În timpul
castingului, patru adolescenți, Lily, Ryan, Maylis și Jessy, sunt aleși pentru a juca în film.
Toată lumea din cartier este surprinsă: de ce să-i ia doar pe „cei mai răi”? O reflecție asupra
modului de a surprinde viața. „Profund pătrunzător, Les Pires este deopotrivă cerebral și

emoțional, punând întrebări și lăsându-ne să tragem propriile concluzii. O realizare
remarcabilă a cinematografiei și a compasiunii umane.” – AwardsWatch.
Și în acest an Les Films de Cannes ajunge mai aproape de spectatorii din țară prin edițiile
locale de la Cluj-Napoca (21-23 octombrie), Arad (26-28 octombrie), Timișoara (28-30
octombrie) și Iași (18-20 noiembrie).
Programul complet al festivalului, informații despre filme și invitați, pot fi găsite pe
www.filmedefestival.ro. Biletele pot fi cumpărate online de pe www.eventbook.ro unde
găsiți și toate detaliile despre promoții și reduceri, sau la casele de bilete ale
cinematografelor și caseriile Eventbook. 

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest este prezentat de Orange România, partener de
tradiție al evenimentului.
Inspirat de: UniCredit Bank
Cu sprijinul: Catena, Apa Nova, Groupama, Sun Wave Pharma
Proiect cultural finanțat de: Centrul Naţional al Cinematografiei, SACD / Société des
Auteurs et Compositeurs Dramatiques, Ambasada Franței și Institutul Francez din
România, Institutul Cultural Român, Dacin Sara, Institutul Italian de Cultură, Ambasada
Suediei în România
Proiect co-finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului
București afectiv 2022. Pentru informații detaliate despre programul de finanțare al
Primăriei Municipiului București prin ARCUB, puteți accesa www.arcub.ro.
Parteneri: Renault, Mercure Hotels, Avanpost, Abator, Cinema Muzeul Țăranului, Arhiva
Națională de Filme – Cinemateca Română, Universitatea Națională de Artă Teatrală și
Cinematografică ‘IL Caragiale’, Europa Cinemas, Boiler Coffee Shop, Aparterre, Air France
KLM DELTA, LOKAL
Parteneri media principali: Radio Guerrilla, TVR, Agerpres
Parteneri media: Cinemagia, Zile și Nopți, Cinemap, Libertatea, News.ro, Films in Frame,
Ziarul Metropolis, Film Menu, iQAds, Smark, A List Magazine, Igloo, Urban.ro, LiterNet,
Elle, The Institute, Vice, Observator Cultural, AARC – All About Romanian Cinema, Movie
News, CineFan, Munteanu, Cinefilia, CineGhid, Radio România Cultural, Senso TV, Tonica,
Antena PLAY.
Partener cultural: RFI România

**Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Primăriei
Municipiului Bucureşti sau ARCUB.