Accesul la metrou se va putea face și cu carduri contactless

Accesul la metrou se va putea face și cu carduri contactless

Pentru a ușura accesul la metrou, Banca Comercială Română (BCR) va instala, în parteneriat cu Metrorex, 164 de sisteme de plată Mastercard/VISA. Acestea vor fi disponibile în toate cele 51 de stații până la sfârșitul anului.

Facilitatea va putea fi disponibilă pentru cardurile contactless, indiferent de compania bancară emitentă și de țara de proveniență.

Cum va funcționa sistemul?

Plata la metrou este similară cu cea de la cumpărături. Cu alte cuvinte, cardul trebuie apropiat de mecanismul în sine. După ce utilizatorul este înștiințat că tranzacția se realizează, va urma afișarea mesajului „Liber” și deblocarea barelor pentru acces.

Este sistemul util și funcțional?

Sistemul de plată cu cardul la metrou nu pare a fi, în teorie, o idee proastă. În fond, dacă cineva nu are suficient de mulți bani pentru a-și cumpăra o cartelă, poate să plătească în alt mod cei 2.5 de lei pentru călătorie.

De asemenea, dacă cineva nu dorește să treacă prin chinul refuzării accesului din cauza unei cartele stricate, poate să apeleze la aceeași soluție.

Accesul la metrou se va putea face și cu carduri contactless

Ce dezavantaje ar putea exista?

Pe de altă parte, tehnica pusă la dispoziție de către Metrorex este, în mare parte, învechită. Majoritatea porților de acces din subteran par a fi destul de vechi, iar blocarea lor nu pare a fi nici imposibilă, nici improbabilă.

Bineînțeles, mai există și posibilitatea ca sistemul să nu funcționeze deloc. Adică aparatul să arate că tranzacția a fost reușită, dar barele să rămână nemișcate.

În plus, din câte am văzut, aparatele sunt așezate frontal, dar la o înălțime mai joasă decât validatoarele de carduri. Astfel, unii călători ar putea să nu fie nici atenți la mesajele de pe display și nici să nu înțeleagă ce se întâmplă dacă nu se apleacă.

Accesul la metrou se va putea face și cu carduri contactless

În concluzie, ideea de a ușura accesul la metrou nu este rea. În principiu, ar fi chiar binevenit ca accesul în mijloacele de transport publice să se desfășoare rapid, mai ales într-un oraș aglomerat ca Bucureștiul.

Însă procesul ar trebui gândit astfel încât să fie bine utilizat de către toți călătorii.

surse foto: digi24.ro, metropotam.ro, bucharestdailyphoto.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here