București, 20 aprilie 2023: Brandul românesc 5 to go se apropie de pragul de 500 de
cafenele deschise, aproximativ 50% dintre acestea situate în București, ceea ce explică și
notorietatea în creștere, ajunsă la 72% la nivel național și 93% la nivelul capitalei (față de
63% național, respectiv 90% în București înregistrate în urmă cu un an), conform unui studiu
realizat de Reveal Marketing Research la începutul anului 2023*. În plus, se remarcă un grad
de cunoaștere a brandului semnificativ mai mare, de 86%, în rândul tinerilor cu vârste între
18-24 de ani.
În 2023 au fost deschise sau sunt în curs de deschidere aproximativ 50 de cafenele, ceea ce
înseamnă că la fiecare două zile un nou spațiu aduce gustul 5 to go mai aproape de
consumatori. Cifra de afaceri la nivel de grup a ajuns la 11.5 milioane de euro în primul
trimestru al anului 2023, iar planurile de expansiune continuă. Studiul realizat de brand din
dorința de a rămâne conectat cu consumatorii, cu dorințele și nevoile lor, a pus în evidență
mai multe informații relevante despre percepția consumatorilor cu privire la brandul 5 to
go. Pe lângă notorietatea în creștere, se remarcă un trend crescător și în ceea ce privește
intenția de a cumpăra de la 5 to go în viitor, la 74% dintre respondenți (față de 72% în 2022).
Conform aceleiași cercetări, top motive pentru care consumatorii aleg 5 to go sunt calitatea
produselor (52%), gustul (40%), proximitatea (38%), faptul că le place brandul (37%) și
prețul (32%).
„Obiectivele principale setate pentru acest an sunt creșterea cifrei de afaceri și a cotei de
piață, iar acest lucru îl vom obține păstrând ritmul accelerat de dezvoltare regională, dar și
prin diversificarea ofertei din cafenele, care să creeze noi oportunități de consum pentru
produsele noastre și să ofere mai multe motive de a intra într-o cafenea 5 to go. Am crezut
întotdeauna în importanța construirii unei relații solide cu consumatorii, iar pentru asta
suntem întotdeauna atenți la feedbackul lor. Loialitatea clienților noștri și nivelul de
notorietate pe care l-am atins se datorează înainte de toate politicii centrate pe consumator
și actualizării permanente a strategiei de business, prin care ne propunem să oferim o
experiență plăcută, adaptată evoluției pieței, oricărui client care trece pragul cafenelelor
noastre. Cercetarea realizată cu ajutorul Reveal Marketing Research ne-a arătat încă o dată
că viziunea și valorile pe care am dezvoltat brandul 5 to go sunt percepute și de cei care ne
aleg. Astfel, consumatorii asociază 5 to go cu cafea/cafea bună, urmat de rapiditate, aromă
și preț bun, care se regăsesc și în filozofia noastră de brand ”, a declarat Radu Savopol,
cofondator 5 to go.
Pentru a susține evoluția spectaculoasă, 5 to go a demarat de curând o campanie națională
provocatoare alături de Radio Guerrilla – „Pune-ți semnătura pe 1.000.000 de pahare 5 to go“. Lansată sub forma unui concurs adresat comunității 5 to go, campania îi încurajează pe
toți cei care sunt inspirați de brand să creeze un design unic, spectaculos și cool, care să
surprindă cât mai fidel spiritul 5 to go, iar câștigătorul își va vedea creația pe 1 milion de
pahare, parte din noua colecție RETROGRAND de pahare de 650 ml, dar va câștiga și un
premiu în bani, de 3.000 de euro.
Totodată, 5 to go continuă să surprindă prin lansarea de noi produse, precum Italian
Sparkling Espresso, adresat în special zonei de retail, și urmărește dezvoltarea masivă la
nivel național și internațional. În perioada imediat următoare, acest lucru se va concretiza și
prin deschiderea a două noi locații în Ungaria, unde în 2022 a fost deschisă prima cafenea,
devenind astfel a patra piață internațională, alături de Marea Britanie, Franța și Belgia.
Alături de serviciile și produsele de calitate premium, evoluția și succesul 5 to go sunt
rezultatul eforturilor permanente ale unei echipe de oameni pasionați. Ionuț Lefter, Chief
Operating Officer Franchising Chain și Ștefania Scurtu, Head of District Manager 5 to go
chain, s-au alăturat echipei 5 to go și au depus eforturi constante pentru consolidarea mărcii
5 to go, contribuind cu idei curajoase.
*Studiul a fost realizat prin metodologia CAWI (chestionare autoaplicate online), pe un eșantion reprezentativ național de
1.003 persoane și subliniază nevoia de a diversifica modalitățile de acces la produsele 5 to go, pentru a răspunde
atașamentului consumatorilor față de brandul preferat.
Despre 5 to go
5 to go a luat naștere în 2015, iar în prezent se apropie de pragul de 500 de unități, fiind cel
mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, dar și cea mai accesată franciză din România.
Radu Savopol și Lucian Bădilă sunt fondatorii 5 to go, cei care au adus pe piața HoReCa din
România conceptul inovator de preț unic pentru toate produsele comercializate. Lanțul de
cafenele oferă consumatorilor un spațiu cald și prietenos, unde cafeaua este actorul
principal. Cafeaua folosită este una cu o aromă intensă, corpolentă, cremoasă, ce se
constituie într-un amestec unic, creat special pentru lanțul de cafenele 5 to go. De
asemenea, brandul 5 to go s-a extins și în retail cu o gamă de produse dedicată ce cuprinde
caspule de cafea, cafea la IBRIK, apă cu vitamine VIWA by 5 to go, sirop cafea, cookies
organici și multe alte produse în dezvoltare.
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată
în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market
development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că
cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile
calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.